Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója októberben Várszegi Gyula vezérigazgatót bízta meg a cég megtakarítási tervének elkészítésével. Várszegi december közepéig kapott időt a mindenre, így a kollektív szerződésekre is kiterjedő lehetséges megszorítások összeállítására, illetve az ő feladata az érdek-képviseleti tárgyalások lefolytatása is.
A NOL úgy tudja, a változások irányát a munkavállalói szempontból szigorú új munka törvénykönyve határozza majd meg. A BKK dolgozói ennek alapján jövedelmük 20-30 százalékos csökkenésével számolnak. A Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének (MKDSZ) elnöke a portálnak elmondta, „sem a pótlékokról, sem az utazási kedvezményről, sem az étkezési utalványról nem mondhatunk le, hiszen ez a többség megélhetését veszélyeztetné”. Gulyás Attila hozzátette: „a tárgyalások legfeljebb az önkéntes nyugdíj- és egészségpénztári befizetések támogatásáról folyhatnak, de ezekből nagyságrendekkel kevesebb folyhatna be a megcélzottnál”.
„A járművezetők és a karbantartók juttatásain már nincs mit spórolni” – véli Nemes Gábor, a Közlekedési Érdekvédelmi Körök Szövetségének (KEKSZ) alelnöke. Mint azt a NOL-nak elmondta, úgy látja, „a dolgozókat ellehetetlenítő intézkedések nem húzzák ki a céget a pénzügyi gödörből”.
Az érdekképviseletek szerint amíg folynak a tárgyalások, addig van remény a kollektív szerződés megtartására is. Leszögezték azonban: Vitézy Dáviddal nem tárgyalnak. „A holding lebeg a levegőben, vezére meg politikai komisszárként osztogatja a parancsait” - mondta ennek kapcsán Gulyás Attila.