Csaknem 300 milliárd a MÁV adóssága

2010. október 06. 08:11

A magyar államnak kellene konszolidálnia 180-190 milliárd forintot a közlekedési vállalat 290 milliárdos adósságából - véli Szarvas Ferenc, a MÁV elnök-vezérigazgatója. Szarvas arra számít, 2012-től indulhatna meg a fokozatos adósságkonszolidáció.

2010. október 06. 08:11
Az év végére kormányzati beavatkozás nélkül a MÁV mérlege 60 milliárd forintot meghaladó veszteséget mutatna ki - nyilatkozta a Magyar Nemzetben Szarvas Ferenc, a MÁV elnök-vezérigazgatója. A MÁV-csoport adóssága eléri a 290 milliárd forintot, amiből 100-110 milliárd kapcsolódik beruházáshoz, a maradék 180-190 milliárdot az államnak konszolidálnia kellene - mondta. Szarvas arra számít, hogy a feszes idei és jövő évi költségvetés miatt csupán 2012-től kezdhetnék konszolidálhatni a vállalatot, évente 30-50 milliárd forinttal. Az elnök-vezérigazgató szerint társadalmi, és nem vállalati szinten kell nyereségesnek lenni, azonban a pontos, tiszta, biztonságos és kényelmes vasút megteremtésére évtizedek alatt valósulhatna meg, és ezer milliárd forintba kerülne.
Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
küllő
2010. október 06. 16:58
De ugye az olyan vonalakat, ahol naponta 4 ember utazik(ebből 3 ingyen) feltétlenül újból meg kell nyitni.Mert mi vagyunk a tökös magyarok- fenntartjuk ha beledöglünk is, csak nehogy be kelljen ismerni a hibánkat.HAJRÁ!
Mimes
2010. október 06. 15:05
Olyan furcsa, hogy tőlünk nyugatabbra (osztrákok, hollandok, franciák, etc...) és keletebbre (Kína, Japán...) nyereséges a vasúti személyszállítás. Nálunk meg veszteséges. Nálunk meg mindenféle rövidlátó idióta bekiabálja, hogy meg kell szüntetni. Az a baj a MÁV-val, hogy nem hozzá értő emberek ülnek a vezetésben, akik gátat vetnek mindenféle fejlesztésnek, ráadásul horribilis összegű pályahasználati díjat fizetnek ki lényegében a semmiért, mert a pályák állapota folyamatosan csak romlik, ráadásul a Monarchia felbomlása óta rengeteg szükséges pályakorrekciót nem végeztek el (Lásd. Balassagyarmat és Salgótarján vasúti kapcsolatát, ami ugye Losonc lenne, ha nem másik országban lenne. Ráadásul Starjánból rengetegen ingáznak Pestre nap mint nap, reggelente óránként 3-4 busz indul, amin sokan állnak, miközben a vonat lényegében üres, mivel 1. drágábbá tették 3 éve, 2. ezzel egy időben megszüntették a közvetlen Bp gyorsvonatot, 3. csak Hatvanon keresztül lehet elérni Pestet - ami ma abszurd, pedig a vonat 1 óra alatt megtehetné a St.-Bp. távolságot közvetlen vonalon). Amit tenni kéne (időrendi sorrendben): - Fizetések visszafaragása a felső vezetők körében (prémiumok megszüntetése), - a hozzá nem értőket kirúgni - a lassan 100 éve esedékes pályakorrekciók elvégzése, új pályák építése - a meglévő és használható pályák felújítása - a Volán MÁV alá rendelése (járjon csak busz a falvakban, és a fő közlekedési mód a vonat legyen) Ezzel új munkahelyek teremthetőek, a gyorsabb utazás kicsit felzárkóztathatná a keleti ország részeket, és talán 1 évtizeden belül a MÁV nyereséget érhetne el.
kanpalisoda
2010. október 06. 14:33
A háború előtt, volt a fehérkesztyűs, "nyugdíjas állásos" vasalt egyenruhás vasutas. A háború utáni időkben is jó ideig volt a piros tányérsapkás "palacsintasütős bácsi", még mindig megvolt az állomáson lakó állomásfőnök, a tisztességes egyenruhák,a muskátlik az állomáson, a meszelt kerítés, a mosott vagonablakok, stb. A 70-80-as években felújítás címén lepusztították a békebeli állomásépületeket, melyeknek arculatuk volt, feketére mázolt "szőrösvas" lengőajtók kerültek a rézfogantyús zöld faajtók helyére, neoncsőből lett a felirat, stb. De még mindig megvolt a kicsit "simlis" utasellátó, meg az emberformájú kalauzbácsi(néni). Azután kezdték késsel felhasogatni az üléseket. 90 után jöttek a grafitik, a homeless kinézetű vasutasok, a mosatlan ablakok, a resti a nagyobb állomásokon is megszűnt, együtt az büfével, étkezőkocsival. Mára már az állomási WC-t is privatizálták. A kulcsot keresd meg egy közeli büfébódéban ha nagyon kell. A MÁV székház előtt full extrás mercik,audik, volvók, bent meg full extrás fizetések, a cég meg elolvad. A jegyárakat most hagyjuk.
honphibu
2010. október 06. 14:13
Mert ellopták a komenisták, azért hiányzik!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!