Hiába nyerik az aranyérmeket, az orosz úszók a budapesti vb-n is kirekesztettek! (VIDEÓ)
Nincs himnusz, nem nyilatkozhatnak, be sem tehetik a lábukat a vegyes zónába...
Ha a négyes és a kettes metró új szerelvényeit gyártó Alstom cég pénteken nem kapja meg a típusengedélyt a kettes metró vonalára szánt kocsijaira, a fővárosi közgyűlés döntése alapján minden Budapesttel kötött szerződése megszűnhet a cégnek - ezzel évekig állna a négyes metró építkezése.
Az elmúlt húsz év legnagyobb botránya - így kommentálja a Magyar Nemzet, hogy akár évekig leállhat a négyes metró építkezése, ha a pénteki napon a francia Alstom cég szerelvényei nem kapják meg a típusengedélyt. A Hírszerző információi szerint már az álló vagon műszaki ellenőrzése sem sikerült jól: amikor a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakembere megrángatta a fékvezetékeket, az egyik egyszerűen a kezében maradt. Ráadásul a Magyar Nemzet informácói szerint a váratlan áramszünet modellezése során mindkét fékrendszer leállt, a vagont pedig csak a vészfékkel lehetett megállítani.
Eddig közel 30 milliárd forintot fizetett ki a fővárosi önkormányzat a cégnek a kettes és a majdani négyes metró vonalára szánt szerelvények, összesen 37 kocsi legyártásáért, de könnyen lehet, hogy egy sem lesz belőle, írja a lap, ami már tudni véli: nem kapja meg az engedélyt a francia cég az NKH-tól - ezzel valószínűleg nemcsak országos, hanem a négyes metró uniós beruházása miatt európai szintű botrány várható.