Hónig Péter közlekedési miniszter októberben jelentette be a konkrétabb átalakítási terveket. Eszerint jövőre csak a párhuzamosságok megszüntetésével foglalkozik a kormány, ami elsősorban vonalbezárásokat fog jelenteni. A MÁV vezetőségének kigyomlálását inkább nem erőlteti. Nyilatkozataiból kiderült az is, hogy a 40 milliárdos megtakarítás tulajdonképpen csak 2,5 milliárdos vagy 8 milliárdos várt költségcsökkenést jelent majd a MÁV-nál. Mellesleg a reformhoz a MÁV-nak egy 48 milliárdos hitelt kell majd felvennie. A zavaros számok azt sugallják, hogy a kormány átgondolt koncepció nélkül kívánja végrehajtani a változtatásokat.
Ugyan a 33 vonal bezárásával a MÁV Start tehermentesül a pályahasználati díj egy részétől, viszont a MÁV elesik a mintegy 1000 kilométer után járó bevételtől. Mivel a kieső összeget továbbra is a fővonalak fenntartására kell majd fordítania, végül a költségvetésnek nyújtja majd be a számlát a MÁV. A kieső bevételeket a MÁV-nak részben a pályahasználati díjak emelésével kell majd kompenzálnia. Azonban az egészet valószínűleg nem fedezheti ebből, ugyanis Magyarország pályahasználati díjai már most magasabbak, mint például Ausztriáé.
Egy forintot sem nyerünk, sőt veszítünk a vonalbezárásokkal (Hírszerző)