Számos ponton elhibázott a 2010-re időzített vasúti mellékvonalbezárások terve: a kormány nem számol a személyforgalom felfüggesztésének gazdasági, szociális, környezeti következményeivel, az intézkedés pénzügyi hatása pedig gyakorlatilag teljesen előreláthatatlan. Szakértők szerint ráadásul elsorvaszthatja a még be nem zárt vonalakat és újabb területeket ad a Volán társaságok kezébe.
A szakszervezetek továbbra is elutasítják, hogy a kormány jövőre 40 milliárd forinttal csökkentse a vasút finanszírozását és kifogásolják a MÁV tervezett átalakítását. A vonalbezárások előbb utóbb ez a dolgozók elbocsátását eredményezi. Szakértők is úgy vélik, hogy még megközelítőleg sem lehet felmérni az intézkedés következményeit: a korábbi bezárásokról nem készültek hatástanulmányok, ennélfogva a kormány valószínűleg nem tudja milyen gazdasági, szociális és foglalkoztatási és környezeti következményei lesznek az intézkedésnek.
A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) nem készítette el a környezetvédelmi törvényben előírt vizsgálati elemzést, ez pedig jogszabálysértő. A lépés pénzügyi eredményét sem láthatja előre a kormány csak azt, hogy a kellően eltökélt intézkedéseknek köszönhetően az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banktól (EBRD) megkapja a MÁV átalakítására szánt 88 milliárd forintos hitelt.