Csakhogy semmi szükség az elhatárolódása, Petőfinek ugyanis az idézett A magyar nemzet című költeménye belesimul azoknak a nemzeti öntudatot felserkenteni vágyó, értünk haragvó műveknek a sorába, amilyeneket Ady is elkövetett. (Akit természetesen hasonlóképp nem kell emiatt indexre tenni, sőt.)
A szolid irodalmi hazugság után
Révész gondolatmenete átlép az abszurditás és a pofátlanság határain,
és zavaros érveléssel a büszkeséget a sikerben való részvétel mértékétől teszi függővé. Mi, Nobel-díjat nem kapó magyarok pedig az ő logikája szerint nem is lehetünk büszkék, ugyanis nem voltunk részesei Karikó Katalin sikertörténetének: „nekünk többieknek, a magyarok túlnyomó többségének csak az örömre és tiszteletre van oka(sic!), büszkeségre nincs.”
A büszkeség jelentésével való visszaélés akkor nyer igazán értelmet, amikor a szerző őszintének ható döbbenettel teszi fel a kérdést: „Kinek jutott eszébe iskolás korában, hogy büszke legyen az osztálytársa kitűnő dolgozatára vagy feleletére?! Na kérem. Itt húzódik köztünk az a világnézeti-értékrendi árok, aminek túlsó, szomorúbb oldalán egy életre ott lehet rekedni. Ha egy mikroközösségben, a legközvetlenebb környezetünkben sem lehetünk büszkék a hozzánk közelállók sikerére, akkor tényleg kár Karikóról és nemzeti érzésekről beszélgetni.