„Miközben lényegében összeomlik a MÁV Bz dízel motorvonat-flottája az elmúlt évek számos halogatott vagy egyszer meghozott, de aztán végül visszavont döntése nyomán, és ezáltal amúgy életképes mellékvonalak bezárási terveiről jelennek meg cikkek (2023-ban még olvasni is abszurd, hogy ismét itt tartunk, remélem, hogy végül nem lesz belőle valóság), addig Ausztriában az új akkus motorvonatok a nagyrészt (bár nem kizárólag) korszerű Siemens Desiro motorvonatokból álló flottát váltják majd ki, hogy ezzel klímasemlegessé tegyék a vasúti üzemet. Mondjuk legalább használt dízel motorvonat lesz majd a piacon, pár év múlva…
Több vonalat villamosítanak is Ausztriában, de a kisebb forgalmú mellékvonalakon az egy töltéssel 100 kilométeres hatótávra képes akkumulátoros motorvonat mellett döntöttek. Mivel a legtöbb vonalon hagyományos felsővezetékes vonalakról kiágazó szolgáltatásokat nyújtanak majd ezek a motorvonatok, ez az önjárási képesség elegendő - nálunk is az lenne a legtöbb ma dízeles vonalon.”
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Faludi Imre