Mondjuk legalább használt dízel motorvonat lesz majd a piacon, pár év múlva

2023. július 21. 14:30

Nálunk is az lenne a legtöbb ma dízeles vonalon.

2023. július 21. 14:30
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„Miközben lényegében összeomlik a MÁV Bz dízel motorvonat-flottája az elmúlt évek számos halogatott vagy egyszer meghozott, de aztán végül visszavont döntése nyomán, és ezáltal amúgy életképes mellékvonalak bezárási terveiről jelennek meg cikkek (2023-ban még olvasni is abszurd, hogy ismét itt tartunk, remélem, hogy végül nem lesz belőle valóság), addig Ausztriában az új akkus motorvonatok a nagyrészt (bár nem kizárólag) korszerű Siemens Desiro motorvonatokból álló flottát váltják majd ki, hogy ezzel klímasemlegessé tegyék a vasúti üzemet. Mondjuk legalább használt dízel motorvonat lesz majd a piacon, pár év múlva…

Több vonalat villamosítanak is Ausztriában, de a kisebb forgalmú mellékvonalakon az egy töltéssel 100 kilométeres hatótávra képes akkumulátoros motorvonat mellett döntöttek. Mivel a legtöbb vonalon hagyományos felsővezetékes vonalakról kiágazó szolgáltatásokat nyújtanak majd ezek a motorvonatok, ez az önjárási képesség elegendő - nálunk is az lenne a legtöbb ma dízeles vonalon.”

Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Faludi Imre

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 38 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
connorj
2023. július 22. 00:07
Hm.
zsellér péter
2023. július 21. 18:09
egyetlen vasútvonal bezárása is szembeköpése annak amiért a Fideszre szavazok 30 éve Mégis akkor mi a különbség a Gyurcsánnyal szemben ?
Jack Reynor
2023. július 21. 18:00
Azon töprengek, Vitézynek mikor robban szét az agya ettől a sok okosságtól.
jóember
2023. július 21. 16:52
"Mivel a legtöbb vonalon hagyományos felsővezetékes vonalakról kiágazó szolgáltatásokat nyújtanak majd ezek a motorvonatok"-----------------------------------------------Tehát ha jól értem ezek olyan villanyvonatok, amiknek van akkumlátora is és így kisebb leágazásokat képesek lesznek ellátni, így nem kell azokat villamosítani és nem kell külön diesel vonatokat tartani erre a célra külön. Amúgymeg áramszedővel közlekedik a fővonalon. Vitézynek meg az a szívfájdalma (jogosan), hogy nálunk nem ez a vasútfejlesztés iránya. Igaza van!!!!------------------------------Juteszembe, nem lenne érdemes hasonló rendszerű akkumlátoros trlikkal megoldani a városi közlekedést rövidebb leágazások alkalmazásával diesel buszok helyett? Csak kérdem.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!