Diszkrét politikai üzeneteket tettek közé az online térben. Például felmérést posztoltak egy autós fórumon, hogy ki mit gondol a migrációról, majd ezeket az eredményeket kiküldték a szerkesztőségeknek. Ebből már természetesen már hír lett, bár gúnyos hangnemben: a Vox olyan béna, hogy a neten vadászik támogatókra. De ez mégiscsak hír volt.
Újszerű módszereket alkalmaztak arra, hogy a hagyományos médián kívül is elérjék a szavazókat. Ha ez a politikai kommunikáció jövője, az azt jelenti, hogy a klasszikus média egyre kevésbé lesz fontos a politikusok számára. A »régi szép időkben« szükségük volt a médiára, hogy eljuttathassák az üzeneteiket a szavazóikhoz. Ugyanakkor a médiának is szüksége volt a politikusokra, hogy legyen miből szalagcímet faragni, de most már a médiának nagyobb szüksége van a politikusokra, mint fordítva. Ennek következményei lehetnek arra nézve, hogy a politika hogyan viszonyul az újságíráshoz.
Régebben az újságírók keményen bíráltak a politikusokat. Most már a politikusok megengedhetik maguknak, hogy keményen bírálják az újságírókat – miközben a média egyre jobban küzd egzisztenciális problémákkal, mert a fogyasztók már nem hajlandók fizetni az újságírásért.