A szerző ugyanis felrója az MCC-s oktatók szerinte kritikátlan publikációgyűjtögetését az MTMT-ben, ugyanakkor a saját, Magyar Narancsban megjelent írásait tudományos közleményként rögzíti, ahogy lazán felvezeti a „Kálvinista rap Amerikából, avagy könnyűzenei ajánló és közéleti gyorstalpaló politikusoknak” című opuszát is az elvileg tudományos művek tárházába. (Becsületére váljon, a wmn.hu-szintű írást legalább ismeretterjesztő jelleggel lajstromozta, ahogy a Bod Péter Ákossal készített interjúját vagy az Élet és Irodalomban megjelent, református egyházat ostorozó glosszáját is.)
De vissza a tehetséggondozás kérdésköréhez. Egyfelől itt, az MCC-ben hiszünk abban, hogy a tehetségfejlesztés, a nemzetközi tudományos-közéleti színtéren is magabiztosan tájékozódni képes emberfők kiművelése összetett feladat. Ebben a több éven át tartó oktató-nevelő munkában fontos komponens az akadémiai stáb tudományos képzettsége, azonban a kiváló tudósok mellett a gyakorlati szakemberek közreműködése is nélkülözhetetlen.
Az elméleti és gyakorlati jártassággal bíró oktatók-kutatók csapatát nemzetközi vendégelőadók teszik teljessé, és épp ebben áll az MCC különlegessége.
Intézményünk ugyanis nem kívánja helyettesíteni a felsőoktatást, a tehetséggondozás területén ugyanakkor egyedülálló értéket képvisel a személyes mentorálásra, a nemzetközi kapcsolatrendszerre és a gyakorlatközpontú, tapasztalatszerzésre épülő oktatási programjával. Az MCC hozzáadott értéke a teoretikus és gyakorlati szakemberek összhangjában, a hallgatók részvételével megvalósított műhelymunkában és a személyiségközpontú fejlesztésben áll.
Ahogy az eredeti írásban is idézett Oktatási és Nevelési Stratégiánk is rögzíti: Collegiumunk a teljes személyiség formálására, az egyéni tehetségterületek kimunkálására koncentrál, ami túlmutat az akadémiai jellegű ismeretközvetítésen. Küldetésünk sikeres teljesítéséhez a nemzetközi kapcsolatépítésben, a közigazgatásban, az üzleti világban vagy épp a média működésében sokéves jártassággal bíró szakemberekre is szükség van, akik nem csak a tudománymetria gyakran életidegen pontversenyében jeleskednek, hanem az oktatás, az iskolaszervezés, a csapatépítés területén is.