Kitiltaná a Lánchídról az autókat a kerékpárosklub vezetője

2022. október 28. 11:11

Kürti Gábor szerint várostörténeti hiba lenne visszaengedni az autókat a Lánchídra.

2022. október 28. 11:11
null

Kürti Gábor véleménycikket írt a Telexre, melyben kifejti, miként kéne használni a Lánchídat az átadása után. A Kerékpárosklub vezetője szerint a bicikliseknek égető szüksége lenne arra, hogy csak ők használhassák a még felújítás alatt lévő szerkezetet.

Úgy fogalmaz, a híd eddigi kiesése pedig alig növelte a szomszédos hidak autós forgalmát, a Lánchíd hálózati szerepe pedig a tömegközlekedés számára is nélkülözhetetlen. Kürti kompromisszumként egy sebességkorlátozott busz-kerékpársáv lehetőséget adna a tömegközlekedés fejlesztésére és gyorsítására, és alternatívát kínálna a taxival és motorral közlekedőknek is,

A két évtizede növekvő kerékpáros közlekedést Budapest fejlesztései elsősorban a személygépjármű-forgalom kímélésével, és a gyalogosforgalom kárára támogatták”

– fogalmaz kürti, aki szerint az első változás a Bartók Béla út és a Nagykörút átszabása volt, ahol egy sávot biztosítottak a bicikliseknek, ezzel hatalmas közlekedési dugókat okozva. 

Budapest központjában is 3-4-szer többen bicikliznek, mint a külvárosban, mivel a megtett utak nagy része 6 km alatti. Ezért különösen fontos, hogy az eleve kevés dunai átkelőhely ne kerülőkre kényszerítse őket, hanem használhatóan illeszkedjen a belvárosi kerékpárút-hálózatba – közölte.

Véleménye szerint Budapesten a kerékpáros közlekedés épp a legbelső hidakon a legnehezebb, sőt a Lánchídon és Erzsébet hídon szinte lehetetlen. Kürti Gábor azt írja, hogy a Lánchíd kiesése alig növelte a szomszédos hidak autós forgalmát, így személygépjármű forgalmának kiesése modellszámítások alapján csupán 7%-kal növeli a szomszédos hidak forgalmát, ami „könnyen elviselhető, de a tömegközlekedés fejlesztésével az átterhelődés tovább csökkenthető”.

Bár várostörténeti hiba lenne a Lánchidat XX. századi formájában visszaadni a forgalomnak, kialakítása miatt gyalogoshídnak is alkalmatlan, hálózati szerepe pedig a tömegközlekedés számára is nélkülözhetetlen”

– írta. 

Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Összesen 122 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Kürti Gábor
2022. október 30. 19:40
"A Kerékpárosklub vezetője szerint a bicikliseknek égető szüksége lenne arra, hogy csak ők használhassák a még felújítás alatt lévő szerkezetet." Szerintem meg ilyet nem írtam. Busz, taxi, motor és kerékpár. És akkor lesz egy csúcsidőben legaláb ezek számára használható híd a belvárosban.
pemete jakab
2022. október 28. 23:03
Mondjuk, nem ördögtől való, ha korlátoznák a belvárosi részeken az autóforgalmat. A tömegközlekedés meg lehetne ingyenes ezeken a részeken.
RPéter10
2022. október 28. 21:36
Gyenge troll vagy. Olvass már vissza egy kicsit. Szerinted a csak biciklisek vagy semmilyen közlekedési eszközt nem használok ,nem járulnak hozzá az autópálya építéshez? Ha van és használom is a biciklimet és autómat akkor most hova tartozom? De ne úgy válaszolj ezekre,ahogy az első kérdésemre.
Droli
2022. október 28. 19:23
Kerékpárosként soha nem értettem, miért jó ez a "tiltsuk ki"... A kerékpáros infrastruktúra valóban gyalázatos. Most éppen a Budapest-Balaton kerékpárutat tették kirakatba, de ennek komoly része sima sárga festék az autók által használt utakon... persze nem erről vannak képek a sajtóban. De nem az a megoldás, hogy tiltsuk ki az autókat, hanem hogy építsünk kerékpárutakat, mert sok helyen - főleg városokban - nem merik az emberek használni a kerékpárokat, akkora az autós forgalom a közutakon. (Azt viszont hangsúlyoznám, hogy az közút, nem autóút!) Maga az autózás is így terjedt el. Kinek építették a betonutakat anno a hatvanas-hetvenes években? Alig volt autó az úton, mi ott fociztunk (modnjuk az már később volt, mint 1970), néha ha jött arra egy autó, akkor lementünk, majd vissza. Aztán egyre több út épült, és ahogy kiépült az infrastruktúra, az emberek elkezdtek autót venni és használni. És azt mondom, ez tök jó. Valahol a kerékpáros történetet is itt kellene elkezdeni: rendes kerékpárutakat kell építeni (nem csak sárga festék), az a röhej, hogy nem is annyira drága dolog. Ha lesz rendes kerékpárút, az emberek mernek majd kerékpárra ülni, könnyen lehet, hogy a rövid távú utakra azt fogják használni, ezáltal csökken az autós dugók száma és a tömegközlekedés leterheltsége (olyan apróságokról nem is beszélve, hogy a lég- és zajszennyezettség is csökken, illetve egészségesebbek lesznek a kerékpárra váltó emberek, tehát az egészségügyi kiadások is csökkennek). Igazi win-win szituáció. De amíg ebből politikát csinálunk, meg sárga festékkel akarunk megoldani mindent, addig csak annyit érünk el, hogy szítjuk a feszültséget - amúgy teljesen feleslegesen.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!