Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
Kürti Gábor szerint várostörténeti hiba lenne visszaengedni az autókat a Lánchídra.
Kürti Gábor véleménycikket írt a Telexre, melyben kifejti, miként kéne használni a Lánchídat az átadása után. A Kerékpárosklub vezetője szerint a bicikliseknek égető szüksége lenne arra, hogy csak ők használhassák a még felújítás alatt lévő szerkezetet.
Úgy fogalmaz, a híd eddigi kiesése pedig alig növelte a szomszédos hidak autós forgalmát, a Lánchíd hálózati szerepe pedig a tömegközlekedés számára is nélkülözhetetlen. Kürti kompromisszumként egy sebességkorlátozott busz-kerékpársáv lehetőséget adna a tömegközlekedés fejlesztésére és gyorsítására, és alternatívát kínálna a taxival és motorral közlekedőknek is,
– fogalmaz kürti, aki szerint az első változás a Bartók Béla út és a Nagykörút átszabása volt, ahol egy sávot biztosítottak a bicikliseknek, ezzel hatalmas közlekedési dugókat okozva.
Budapest központjában is 3-4-szer többen bicikliznek, mint a külvárosban, mivel a megtett utak nagy része 6 km alatti. Ezért különösen fontos, hogy az eleve kevés dunai átkelőhely ne kerülőkre kényszerítse őket, hanem használhatóan illeszkedjen a belvárosi kerékpárút-hálózatba – közölte.
Véleménye szerint Budapesten a kerékpáros közlekedés épp a legbelső hidakon a legnehezebb, sőt a Lánchídon és Erzsébet hídon szinte lehetetlen. Kürti Gábor azt írja, hogy a Lánchíd kiesése alig növelte a szomszédos hidak autós forgalmát, így személygépjármű forgalmának kiesése modellszámítások alapján csupán 7%-kal növeli a szomszédos hidak forgalmát, ami „könnyen elviselhető, de a tömegközlekedés fejlesztésével az átterhelődés tovább csökkenthető”.
– írta.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton