A baloldal egyszer már tönkretette az országot, és ebben nagy szerepe volt Dobrev Klárának

Brüsszel régi és új emberei ugyanazt az utasítást hajtják végre.

Kürti Gábor szerint várostörténeti hiba lenne visszaengedni az autókat a Lánchídra.
Kürti Gábor véleménycikket írt a Telexre, melyben kifejti, miként kéne használni a Lánchídat az átadása után. A Kerékpárosklub vezetője szerint a bicikliseknek égető szüksége lenne arra, hogy csak ők használhassák a még felújítás alatt lévő szerkezetet.
Úgy fogalmaz, a híd eddigi kiesése pedig alig növelte a szomszédos hidak autós forgalmát, a Lánchíd hálózati szerepe pedig a tömegközlekedés számára is nélkülözhetetlen. Kürti kompromisszumként egy sebességkorlátozott busz-kerékpársáv lehetőséget adna a tömegközlekedés fejlesztésére és gyorsítására, és alternatívát kínálna a taxival és motorral közlekedőknek is,
– fogalmaz kürti, aki szerint az első változás a Bartók Béla út és a Nagykörút átszabása volt, ahol egy sávot biztosítottak a bicikliseknek, ezzel hatalmas közlekedési dugókat okozva.
Budapest központjában is 3-4-szer többen bicikliznek, mint a külvárosban, mivel a megtett utak nagy része 6 km alatti. Ezért különösen fontos, hogy az eleve kevés dunai átkelőhely ne kerülőkre kényszerítse őket, hanem használhatóan illeszkedjen a belvárosi kerékpárút-hálózatba – közölte.
Véleménye szerint Budapesten a kerékpáros közlekedés épp a legbelső hidakon a legnehezebb, sőt a Lánchídon és Erzsébet hídon szinte lehetetlen. Kürti Gábor azt írja, hogy a Lánchíd kiesése alig növelte a szomszédos hidak autós forgalmát, így személygépjármű forgalmának kiesése modellszámítások alapján csupán 7%-kal növeli a szomszédos hidak forgalmát, ami „könnyen elviselhető, de a tömegközlekedés fejlesztésével az átterhelődés tovább csökkenthető”.
– írta.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton