Kimondta a vezető politikus: Új stratégia kell annak érdekében, hogy az USA-EU-Kína háromszögben ne az EU legyen a vesztes
A politikus szerint az EU és Magyarország érdekeivel is ellentétes lenne egy gazdasági hidegháború.
A múlt héten kitört konfliktus következtében ismét reflektorfénybe került Tajvan és Kína hadereje.
„A múlt héten kitört tajvani konfliktus következtében ismét reflektorfénybe került Tajvan és Kína hadereje. Miközben az orosz-ukrán háború kitörése óta a nyugati hatalmak lényegében egymásra licitálva mutatnak be olyan harckocsimodelleket, amelyek képesek túlélni a modern harcterek viszontagságait, addig Kína környékén meglehetősen nagy a csend. Cikkünkben a kínai Népi Felszabadító Hadsereg harckocsijainak történelmét tekintjük át.
Mindegy, csak tank legyen – harckocsik Kínában 1945-ig
Kínai fegyveresek először 1919-ben jutottak harckocsikhoz, amikor Zsang Zuo Lin mandzsúriai hadúr francia gyártmányú FT-17-es könnyű harckocsikat zsákmányolt Oroszországtól.
A KÉT FŐS LEGÉNYSÉGGEL MŰKÖDŐ FT-17 A MAGA IDEJÉBEN FORRADALMI ESZKÖZ VOLT: 2 MÉTERES MAGASSÁGÁVAL ÉS 6,5 TONNÁS TÖMEGÉVEL ELTÖRPÜLT A NAGY-BRITANNIA ÉS NÉMETORSZÁG ÁLTAL HASZNÁLT HATALMAS MONSTRUMOKTÓL, FEGYVERZETÉT PEDIG A TÖRTÉNELEM SORÁN ELŐSZÖR EGY DARAB, FORGATHATÓ TORONYBAN HELYEZTÉK EL. A RENAULT GYÁR HARCKOCSIJA OLYAN MINTÁT TEREMTETT, AMELYET AZÓTA IS ALKALMAZNAK A HARCKOCSIK GYÁRTÁSA SORÁN.
Az FT-17-es olyan eszköznek számított, amelyet az ország összes hadura magának akart tudni. A mandzsúriai nacionalisták, a kommunisták, a Csang-Kaj-Sek vezette Kuomintang, de még a térségben megjelenő japán katonák is használták a típust, igaz a beszerzés módja felettébb különleges volt: az egymással harcoló felek egymástól lopkodták el a harckocsikat.”
Nyitókép: Wikipedia