a végén már többet foglalkozott a nyilvánosságban politikával, mint szakralitással.
Aztán eljött az is, amire egyébként magától értetődően számítani lehetett: amikor az hozta a kattintást a „nincsmásik-lettmásik-demégsincssajtószabadság” médiatengelyen, akkor már inkább arról cikkeztek, miért nem okos, kedves és szép az András atya. Merthogy arrafelé katolikus papot (és általában: keresztény lelkészt) csak akkor kedvelnek, ha épp erősíteni tudja pár percig a narratívájukat, amíg az egyébként mindent, ami számunkra kicsit is szent, zsigerből tagadó liberális szemlélet hasznot húz belőle. Utána eldobják ugye – és ezért is írtam fentebb, hogy fáj nézni ezt az egészet.
A korábban a Telexnek is író András atya (ez akkor történt, amikor az intézményes egyházat rendre pellengérre állító blog rájött, hogy a választások közeledtével még mindig érdemi olvasottság nélkül álldogál a trójai faló a keresztény médiapiacon, így hát odaadta szerzőinek cikkeit a keresztény értékeket rendre tagadó lapnak)
most éppen azoktól kapott figyelmeztetést, akik eddig, mert hasznos volt számukra, tenyerükön hordozták.
Történt ugyanis, hogy a liberális újság (természetesen) beleszállt Osztie Zoltán atyába és mindazokba, akik részt vettek egy budapesti szentmisén, amelyet Orbán Viktorért ajánlottak föl. A kevéssé tájékozott, ámde persze független és objektív zsurnalisztika jegyében már-már vicc tárgyává tették a szentmiseáldozatot, mit sem törődve azzal, hogy minden szentmisének van intentio-ja, azaz szándéka, amire a miséző pap(ok) felajánlja(k), e szándék pedig az esetek többségében elhunyt lelki üdve, vagy valamely élő testvérünk testi-lelki épsége. Ráadásul az egyház egyebek mellett az egyetemes könyörgésekben a világ minden pontján rendszeresen fohászkodik az állami vezetőkért, függetlenül azok politikai hovatartozásától, vallási meggyőződésétől, vagy úgy egyáltalán bármitől.