Csúnya pofonba szaladt bele Karácsony Gergely: ebből nehezen fog arcvesztés nélkül kijönni
„Egy ilyen nagyszerű városnak nem lehet egy ilyen kisstílű főpolgármestere”– üzente Szentkirályi Alexandra.
Budapest közlekedésének fejlesztése nem osztályharc, hanem szakmai kérdés.
„Az autós forgalom korlátozás a budapesti rakparton korlátozás, nem hadüzenet, Budapest közlekedésének fejlesztése pedig nem osztályharc, hanem szakmai kérdés.
A közlekedésfejlesztés – különösen Budapesten és az agglomerációban – jóval komplexebb feladat annál, minthogy egy kiragadott példát véres kardként lóbálva hergeljük a saját kis buborékunkat.
Pontosan ilyen téma a rakparti autóforgalom kérdése, amely bár időről időre előkerül, a megoldáshoz egyáltalán nem vihet közelebb, hiszen nem magáról a problémáról beszélünk: ez ugyanis jóval összetettebb és bonyolultabb kérdés annál, hogy lezárunk-e egy belvárosi utat vagy sem.
Nem kell közlekedésmérnöknek lenni ahhoz – sőt, elég hozzá mindenhez is értő újságírónak lenni –, hogy tudjuk: a rakpartok lezárásának kérdésköre önmagában értelmezhetetlen, a fővárost és túlterjeszkedő agglomerációjának közlekedési gondjait csak egy rendszerben lehet megoldani, a problémára pedig a közösségi közlekedés, azon belül pedig a kötött pályás rendszerek fejlesztése a megoldás.
Bár 2022-ben ez az állítás még leírva is fájdalmasan banális, mégis úgy tűnik, hogy időnként meg kell ismételni, különösen annak fényében, időről időre felröppen a belvárosi közúti kapacitások bővítése (gondoljunk csak a Galvani és Aquincumi hidakra), amelyekkel sok-sok százmilliárd forint elégetésével további autókat rá az amúgy is túlterhelt belvárosra 0ľ ahelyett, hogy ezeket a forrásokat az agglomeráció és főváros kötött pályás kapcsolataira fordítanánk.”
Nyitókép: Ficsor Márton/Mandiner