Az autózás nem szabadságjog

2022. május 26. 19:24

Budapest közlekedésének fejlesztése nem osztályharc, hanem szakmai kérdés.

2022. május 26. 19:24
null
Bazsó Bálint
Azonnali.hu

„Az autós forgalom korlátozás a budapesti rakparton korlátozás, nem hadüzenet, Budapest közlekedésének fejlesztése pedig nem osztályharc, hanem szakmai kérdés.

A közlekedésfejlesztés – különösen Budapesten és az agglomerációban – jóval komplexebb feladat annál, minthogy egy kiragadott példát véres kardként lóbálva hergeljük a saját kis buborékunkat.

Pontosan ilyen téma a rakparti autóforgalom kérdése, amely bár időről időre előkerül, a megoldáshoz egyáltalán nem vihet közelebb, hiszen nem magáról a problémáról beszélünk: ez ugyanis jóval összetettebb és bonyolultabb kérdés annál, hogy lezárunk-e egy belvárosi utat vagy sem.

Nem kell közlekedésmérnöknek lenni ahhoz – sőt, elég hozzá mindenhez is értő újságírónak lenni –, hogy tudjuk: a rakpartok lezárásának kérdésköre önmagában értelmezhetetlen, a fővárost és túlterjeszkedő agglomerációjának közlekedési gondjait csak egy rendszerben lehet megoldani, a problémára pedig a közösségi közlekedés, azon belül pedig a kötött pályás rendszerek fejlesztése a megoldás.

Bár 2022-ben ez az állítás még leírva is fájdalmasan banális, mégis úgy tűnik, hogy időnként meg kell ismételni, különösen annak fényében, időről időre felröppen a belvárosi közúti kapacitások bővítése (gondoljunk csak a Galvani és Aquincumi hidakra), amelyekkel sok-sok százmilliárd forint elégetésével további autókat rá az amúgy is túlterhelt belvárosra 0ľ ahelyett, hogy ezeket a forrásokat az agglomeráció és főváros kötött pályás kapcsolataira fordítanánk.”

Nyitókép: Ficsor Márton/Mandiner

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 197 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Reszelő Aladár
2022. május 29. 11:16
Ha valamire azt mondjuk, hogy jó vagy rossz, az értékítélet és nem szakmaiság. A liberális az, aki vagy/vagy tengelyen gondolkozik. Lezárni, kitiltani, másra kényszeríteni. Az elfogadható, hogy a szűken vett belvárosban nem hatékony az autó. Relatív nagy népsűrűség, relatív nagyon szűk helyen, ami áthaladó forgalom elvezetésére pláne nem alkalmas. A rakpart viszont segít a helyzeten. A megoldás a és/és lenne. Hétvégén kisebb a forgalom. Akkor lehetne a gyalogosoké, amikor amúgy is pihenőidő van. Hétközben meg lehessen autózni, akkor úgyis kevesebb idő van sétálni. Buszsávok, kerékpársávok ugyanez.
duhle78
2022. május 27. 11:59
Az az autós kisebbség (tehát távolról sem az összes!), amelyik agresszívan ordibál a meglévő nemesi jogainak a megtartásáért, illetve a média, amelyik támogatja őket, pontosan ugyanazt a mintázatot követi, mint a woke gendernáci elmebeteg csapat: - Agresszívak, erőszakosak - Magukat próbálják beállítani a többségnek, miközben egy szűk kisebbség - Nem érdekli őket a valóság, csak a vágyaik - Nem érdekli őket az ok-okozat-következmény, csak a követeléseik - Nem lehet velük értelmesen vitázni, mert érzelmi alapon csak anyázni tudnak.
Báthory Ödönke
2022. május 27. 10:58
A tiszta tömegközlekedés elfogadható, de tudod ki ült korábban az ülésen? Netán egy olyan állampolgár, aki nem a higiénia bajnoka? Huggyos, szaros ruhában... Az autómban ilyen probléma nincs, tisztán ülhetek bele és úgy is szállhatok ki.
Báthory Ödönke
2022. május 27. 10:28
A forgalom megfelelő kezelésére elsősorban hozzáértő mérnököknek kell megtervezniük az útvonalakat, nem grafikusoknak. PL: az M3 végén a baloldali sávból lehet jobbra kanyarodni, a jobboldaliból balra. Fentről nézve bizonyára szép. A 11-es útról Budakalásznál a hídra fordulni egy lámpás körforgalom "gyorsítja" a közlekedést, élmény nézni minden reggel 7 - 9 -ig a sort, melynek vége sokszor egész Leányfalunál van, vagy Budakalász belső részénél. De délutánra ez megfordul.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!