„Mit tegyen a gyakran a „szeretet vallásaként” aposztrofált kereszténység, ha az a vád éri, hogy a nem heteroszexuális emberekkel szemben gyűlölködő, kirekesztő magatartást mutat? Úgymond azért gyűlölködő, mert nincs benne empátia, s nem érti, hogy az alternatív szexuális irányultságú emberekben ugyanolyan szeretetvágy van, mint a hagyományosan »normális« szexualitásúnak tartott emberekben. Ez az úgymond tragikus empátiahiány a »szeret vallását« gyűlölködők gyülekezetévé alacsonyítja le, s ezzel a kereszténység meghazudtolja önmagát. A megoldás úgymond nem az, ha a keresztények körömszakadtáig ragaszkodnak olyan történetileg meghatározott bibliai mondatokhoz, hogy Isten az embert férfivá és nővé teremtette, mert ezzel szeretetlenné válnak. A megoldás az, ha a keresztények felismerik, hogy a „szeretet vallásaként” nem lehetnek gátjai a szeretet kiterjedésének, legyen szó bármilyen szexuális irányultságú emberekről.
Ez egy zseniálisan kitalált érzelmi csapda. Mert ki az, aki gyűlölködőnek szeretne mutatkozni? S ilyenkor jön is óramű pontossággal a válasz: nem, a kereszténység nem gyűlölködő, csak ragaszkodik a biblikus emberképhez. Vagy jön a másik »keresztény« válasz, amelyik annyira megretten a gyűlölködés vádjától, s annyira meg akar felelni a vele szemben támasztott igényeknek, hogy behódol, s »tudományosan« »kideríti«, hogy a Bibliát nem »úgy« kell érteni. Sajnos, ezt az utóbbi utat választotta nem egy nyugati egyház. Itthon még tartja magát a »progresszió« felől »fundamentalistának« bélyegzett kereszténység, de már itt is megjelentek a szokásos vádak: a „szeretet vallásával” az a baj, hogy nincs benne szeretet, sőt gyűlölködik és kirekeszt.
Ebből a narratívából nem lehet jól kijönni. Ez csapda. Ha ugyanis az a válaszom, hogy »nem gyűlölködöm«, máris benne vagyok abban az értelmezési keretben, beszédmódban, amelyben az egész kérdéskör tálalva van. Ha pedig a vádtól való rettegés miatt keresztényként úgy akarom bizonyítani, hogy nem vagyok gyűlölködő, hogy átértékelem a Bibliát, akkor a kereszténységet adom fel.
A probléma lényege szerintem ott van, hogy a Nyugaton ma már társadalmi méreteket öltő szexuális elbizonytalanodás értelmezését jóformán egyedül az LMBTQ-ideológia uralja, amelynek az a célja, hogy az egész jelenséget normatív folyamatként mutassa be. Ehhez ráadásul lenyúlja a keresztény univerzalizmus szeretetfogalmát, de annak valóságos tartalma nélkül. Mert Istennek a Jézus Krisztusban kijelentett univerzális szeretete nem relativizál, nem teszi semmissé a törvényt, nem törli el a bűn fogalmát, nem írja felül az ember teremtési adottságait. Az LMBTQ-ideológia konstruált szeretetfogalmának visszavetítése a Bibliára, s ezzel a kereszténységnek mint a „szeretet vallásának” az érzelmi zsarolása enyhén szólva is alattomos csúsztatás. De ami még rosszabb, kommunikációs csapdahelyzet.
Ebből csak úgy lehet kikeveredni, ha a hagyományos kereszténység nem lép bele abba a narratívába, értelmezési keretbe, amelyet az LMBTQ-ideológia állított fel, azt sugallva ezzel, hogy a szexuális elbizonytalanodás egyetlen valódi kérdése az, hogy ki milyen érzelmi viszonyt alakít ki vele szemben. Elfogadja-e vagy nem támogatja? Aki elfogadja, az »szeret«, aki nem támogatja, »gyűlölködik«.