„1. A 2010-es választásokat olyan eljárási szabályok alapján tartották meg, amelyeket a magyar politikai közösség egységesen elfogadott. E választásokon a jobboldal teljesen jogszerűen szerzett kétharmados többséget. A 2010-ben hatályos Alkotmányt – saját szabályai szerint – a mindenkori Országgyűlés kétharmados többséggel volt jogosult módosítani.
2. A jövő tavaszi választásokat az Alapörvény, illetve a választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény alapján fogják lebonyolítani, miként a 2014-es és a 2018-as választásokon is ezek alapján szavaztunk.
3. Abból, hogy valamely magatartás formálisan megfelel a rá vonatkozó jogszabályoknak, nem feltétlenül következik, hogy az a magatartás jogszerű is. A joggal való visszaélés tilalmának, a summum ius summa iniuria tételnek éppen az a lényege, hogy a jog társadalmilag nem vak: ha valamely formálisan jogszerű magatartás összeegyeztethetetlen a jog társadalmi funkciójával, úgy e magatartás bizony jogellenesnek fog minősülni. A formálisan jogszerű tehát tartalmi alapon – kivételesen –jogellenes lehet.
4. A jogállamiságból következik, hogy a formálisan érvényesen megalkotott és kihirdetett jogszabályok mindenkire kötelezően alkalmazandóak. A jelenlegi magyar közjogi rendszerben, az Európai Unión belül, jogállami keretek között a magyar jogszabályi rendelkezés három módon fosztható meg e kötelező erejétől: (i) a megalkotására jogosult szerv az arra irányuló eljárásban – tehát az Alaptörvénynek megfelelően – módosítja vagy hatályon kívül helyezi; (ii) az Alkotmánybíróság (értve itt nyilván a törvényes megválasztott Alkotmánybíróságot) megsemmisíti, például azért, mert a jogalkotó a saját jogalkotói hatalmával visszaélve alkotta azt meg, vagy mert az sérti az Alaptörvény C) cikkét; (iii) konkrét ügyben az eljáró magyar bíró úgy határoz – szükség szerint az Európai Unió Bíróságának a megkeresését követően –, hogy a magyar jogszabály nem alkalmazható, mert az ellentétes a közvetlenül alkalmazandó európai joggal (ami azonban nem jelenti, hogy e magyar jogszabály egyébként ne maradna érvényes, és hogy ne kellene azt az egyéb olyan ügyekben alkalmazni, amikor az európai jog alkalmazása nem jön szóba).