„Gulyás Márton izgalmas interjút készített az egyik legnagyobb velünk élő avantgárd ikonnal, Wahorn Andrással. A neomarxista kérdező a beszélgetés egy pontján azzal a sok évvel ezelőtti nyilatkozatával szembesítette az etnikai konfliktusokkal terhelt Heves megyei községben élő liberális képzőművészt, amely szerint az a tulajdonát akár fegyverrel is megvédené. Gulyás Márton budapesti értelmiségieket fémjelző, leereszkedő attitűdjéből félreérthetetlenül kiderült, hogy Magyarországon erről a témáról továbbra sem lehet beszélni. A riporterből a megértés legcsekélyebb szándéka is hiányzott olyasvalaki mondanivalója iránt, aki a magyarországi cigányság integrációjának kudarcát nap mint nap a maga bőrén érzi.
Csakhamar kiderült, hogy Wahorn Andrásnak nincs joga a személyes tapasztalatairól beszélni, mert az ítélkező szándékú pesti flaszter kapásból rasszistának bélyegzi. Még a problémát sem szabad megneveznie senkinek, akinek nincs három, CEU által kibocsátott, szakirányú diplomája – hisz nyilván nem ismeri a politikailag épp kielégítően korrekt tolvajnyelvet. Wahorn András azért volt kiváló alanya ennek az interjúnak, mert egyetlen másodpercig sem akart provokálni, nem akart cigányok ellen uszítani, mindössze türelmes, de szenvedélyes humanistaként megpróbálta ismertetni a saját megéléseit. Gulyás Márton a balliberális politikai hálózat teljes spektrumából és vertikumából jól láthatóan forgatta meg a szemét azt hallva, hogy Wahorn Andrásnak szándékában áll megvédeni a saját tulajdonát, s bár az újra meg újra elmondta, hogy csakis önvédelemből húzná meg a ravaszt, Gulyás valahogy mégsem akarta megérteni, mennyire kiszolgáltatott érzés lehet az, amikor úgy hunyja le este a szemét, hogy nem tudja, mije marad meg reggelre.
Érdekes: amikor nők beszélnek arról a megélésükről, hogy félnek éjjel a kihalt utcán, Gulyás Márton valahogy nem hitetlenkedik. Amikor elhangzanak a varázsszavak, hogy »patriarchátus« meg hogy »férfierőszak«, ő nem utasítja vissza ezt a felháborító általánosítást, hisz a női áldozatoknak valahogy mindig jár az empátia, de amint egy férfit rabolnak ki, és főleg ha cigányok teszik, akkor mindjárt tabusítani kell a diskurzust, hogy az áldozatok legközelebb szólni se merjenek, nehogy elrontsák a kulturális baloldal egyetemi tanszékeken kidolgozott, mindenható narratíváját.
A beszélgetés kritikus pillanatában a Gulyás Márton provokációját elunó Wahorn András azt találta mondani, hogy »akkor ez rasszizmus, elvállalom« – e ponton azonban valahogy nem került sor a rasszizmus pontos definíciójának meghatározására. Gulyás Márton ezúttal nem tartotta szükségesnek kinyilvánítani, hogy amit Wahorn András tanúsít, az semmiképp nem rasszizmus, legfeljebb előítéletesség – de leginkább az sem. Sőt, a Partizán szerkesztősége e szavakat kiemelve gyártotta le az interjú címét, melynek nyomán a balliberális kurzus biztonságos tereiben hamarosan meg is született a parancs Wahorn András kilövésére.
Parászka Boróka, a szándékos félreértés mesterlövésze gyors támadásba lendült. Gulyás Mártont azért hibáztatta, amiért egyáltalán felületet merészelt biztosítani ezeknek az ordas eszméknek, Wahorn András kapcsán meg úgy fogalmazott, hogy »ceterum censeo: Wahornnak a közéletből azonnal el kell tűnnie«. Nem tudom megítélni, hogy több száz egyetértésről tanúskodó reakció soknak vagy kevésnek minősül-e, az viszont könnyedén megállapítható, hogy erre a fajta eltörlésre bizony van igény.