Kifejezetten elkeserítő a pedagógusok körében kialakult pánikhangulat, hiszen épp nekik kellene a társadalmi felelősségvállalás példájával előljárni, a tudományos álláspontot közvetíteni. Korábban kevéssé tájékozott csoportokban terjedt a gödényizmus, most viszont érzékelhetően
megfertőzte az egyébként írástudó, szélesebb műveltséggel bíró rétegeket is.
Olyan abszurd tévhitekre mutatnak fogékonyságot, minthogy az oltás hatalmi manipuláció, vagy hogy mindenkinek kötelező lesz, noha ez továbbra is munkáltató és egészségi állapot függvénye is.
Korábban e hasábokon is értekeztem a tudományos ismeretterjesztés fontosságáról, volt is erről egy kerekasztal-beszélgetésünk Boldogkői Zsolttal, Garamszegi Lászlóval, Krekó Péterrel és Szűts Zoltánnal.
Akkor oda jutottunk, hogy olyankor is érdemes kiállni a tudományos igazságok mellett, ha egyes csoportok szinte vallásos meggyőződéssel hisznek a paratudományokban, saját tévtanaikban. Talán most még fontosabb ez a kiállás és ködoszlatás, hiszen míg az 5G-ellenesek, a laposföldhívők vagy a holdraszállást megkérdőjelezők csekély hatással vannak mindennapjainkra, az oltásellenesek mindenki életével játszanak. Nem igaz ugyanis, hogy mindenki egyéni szabadságjoga az oltakozás, hiszen amíg egymással interakcióban, egy társadalmi közösség részeiként létezünk, ez a döntésünk fatális következményekkel járhat másokra nézve, ezért