Szentkirályi Alexandra megelőzte Vitézyt a legújabb felmérés szerint
Két százalékpontot vert rá az LMP jelöltjére.
Nagy szó ez, 108 éve Pécsett nyílt utoljára új villamosüzem Magyarországon, mely 1960-ig működött.
„Holnaptól utasforgalmi próbaüzemben indul a tram-train! Nagy szó ez, 108 éve Pécsett nyílt utoljára új villamosüzem Magyarországon, mely 1960-ig működött.Számos hasonló nyugat-európai közepes méretű vidéki város térségében működik az elővárosi vasút és városi villamos hibrid üzemben, a legismertebb ilyen a német Karlsruhe városában. A meglévő vasút városokat összekötő hálózati értékét kombinálja minden ilyen megoldás a belvárosokat feltáró villamosüzem hálózati hasznaival – ez 100 éve nem ment, ma a korszerű járműtechnológia lehetővé teszi.
Végtelen számú kételkedő, a nagyobb léptékű vidéki közútfejlesztések ellenére az innovatív, új megoldást Magyarországra hozó és zöld kötöttpályás közlekedési fejlesztést megkérdőjelező »úgysincs rá pénz«, »úgysem lehet megcsinálni«, »csak álmodozás az egész«, »minek villamos egy megyei jogú városba« hangok ellenére jött létre kormányzati és európai uniós finanszírozásban Magyarországon az első ilyen üzem – ezúton is elismerésem a kitartásért, Lázár János hivatalos oldala.
Budapesten az igények volumene miatt a vasúti pályahálózat kapacitását nem lehet villamos méretű járművekkel elfoglalni, másutt sem igazán milliós városokban terjedtek el ezek a megoldások. Viszont biztos vagyok benne, hogy sok más, egyre jobban elővárosiasodó magyar vidéki várostérség nézi majd irigykedve Debrecentől Miskolcig, de akár Győrtől Pécsig, amint beáll a mindennapos üzem Szeged és Hódmezővásárhely között és látszik a villamos és a vasút kombinációjának haszna.”
Fotó: MTI Fotó: Rosta Tibor