„Pintér Bélánál szikrázóbb szellemet nem hord a hátán a magyar ugar: nemcsak drámaíróként, hanem színházi rendezőként is a kortárs kultúra legfőbb alakja. Minden nemzedéknek legfeljebb egy Pintér Béla jut – már a szerencsésebbeknek. Az értelmiség zöme ma már tudja ezt, de csak magánbeszélgetésekben hozza szóba. Budapestinek lenni ma, itt és ekkor élni, ahol az előadásai bármikor tetszés szerint megnézhetők: kiváltság. Mindenki tudja – de ez titok. Író, rendező és színművész: ez az Orson Welles-i triád – itt egy velünk élő, elátkozott Shakespeare. Az átok nem más, mint ami Adyé volt – az, hogy ez a világszínvonalat képező és diktáló szellem egyszer s mindenkorra a magyar sorshoz, a magányos magyar nyelvhez, magyarnak magyar iránti megszállott gyűlöletéhez és kicsinyes sérelemvilágához láncoltatott. Ha őszinte elismerésre vágysz ebben a keserű országban, légy halott – vagy ami eggyel rosszabb: légy Majka papa!
A budapesti értelmiség Pintér Béla valamennyi darabját megszállott figyelemmel kíséri. Minden bemutatója nyomán futótűzként terjed a kérdés: »te láttad már?« – mindenki tudja, hogy kulturális botrány lesz a legjobb értelemben. Kulturális botrány maga a titkos tudás is: az esztétikai és hermeneutikai semmi mégsem tudott addig semmizni, hogy megakadályozza a magyar drámairodalmat; és a Színház- és Filmművészeti Egyetem oktatóinak minden igyekezete ellenére igenis létezik érvényes, nemzetközi nívójú kortárs magyar színház, amely nem mellesleg minden ízében modern színház. A vezetékneve Pintér, a keresztneve Béla. Csak nehogy valaki megtudja, hogy itt él köztünk. Akkor elvennék tőlünk. És akkor nekünk itt, Budapesten nem lenne többé ilyen kis saját kortárs zsenink, akit rendszeresen megnézhetünk a pénzünkért este héttől fél kilencig. Nekünk ez jár.
Pintér Béla legfrissebb darabja, a Marshal Fifty-Six frenetikus politikai gúnyrajz az Orbán-rendszer tizenkettedik évéből. Megelevenednek benne a királyi udvar nemtelen jellemű nemes urai a megnyert közbeszerzésekhez, szektorokhoz és megyékhez tartozó sikermellényekben – mai kifejezéssel élve a NER-közeli vállalkozók. A romlott uralkodó nincs jelen, de a társadalom, a kultúra és az erkölcs, melyet épít, ott van minden pillanatban és minden kárhozatra szánt szereplőben: az ócska hazugságaikban, a kicsinyesen dédelgetett céljaikban, az ízléstelen öltözködésükben és a további közbeszerzéseket, szektorokat és megyéket ígérő úgynevezett szerelmeikben.