B3W-D10-G2-TTC

2021. november 25. 13:53

A nagy terv a Kínáról való leválásról és a feltörekvő rivális gyengítéséről szól.

2021. november 25. 13:53
null
Kiszelly Zoltán
Kiszelly Zoltán
Mozgástér blog

„Ez nem a következő Csillagok Háborúja film új robot-főhősének neve, hanem a nyugati mainstream új mestertervében szereplő szervezetek rövidítéseinek felsorolása. A nagy terv a Kínáról való leválásról és a feltörekvő rivális gyengítéséről szól. Váratlan helyről bomlasztják. »Belülről«.

Közhely, de igaz, a Biden-kormányzat Donald Trump elnökségének több intézkedését folytatja. Trump, amolyan game changerként, a maga vadnyugati módján berúgta a Világ ajtaját, bekiabálta, hogy America First!, majd új feltételeket támasztott szövetségeseknek és riválisoknak egyaránt. A maga nyughatatlan stílusában és tempójában a neki kiszabott négy évben is komoly változást akart elérni, amit a konfliktusok kihegyezésétől remélt.

Az amerikai Deep State örült egyes döntéseknek, ám a stílus, a tempó és a kiszámíthatatlanság, valamint az a tény, hogy a Deep State egyes részeit is visszanyeste volna, már nem volt ínyükre. Biden megígérte ugyan, hogy az unilaterális fellépéstől visszatér az effektív multilateralizmushoz, ám az afganisztáni kivonulás és az ausztrál tengeralattjáró-üzlet is amerikai magánszámnak számít. Nézzük akkor azokat az intézményeket, amelyek a nyugat szorosabb integrációját szolgálnák.

A B3W rövidítés a Build Back Better World amerikai-angol kezdeményezést takarja, amely a kínai Egy Övezet, Egy Út (Belt and Road Initiative) ellensúlyozását szolgálná. Európát ugyanis az USA és Kína is amolyan »saját« házi piacának szeretné megnyerni. A kínai Selyemút délről a görög Pireusztól a Belgrád-Budapest vasúton át egészen Európa legnagyobb belföldi kikötőjéig, a német Duisburgig vezetne. Ez egészülne ki északon a Jeges Selyemúttal, ami a Csendes-óceántól az Arktiszon át, Oroszország és Norvégia partjai mentén vezetne az Északi-tengerre, Hamburg, London és Rotterdam kikötőibe.”

Nyitókép: Brendan Smialowski / AFP

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Európai téridő
2021. november 26. 08:48
Amíg Amerika a polgárháborúja és a rekonstrukciója után csak "építkezett", Európa megépítette a Szuezi-csatornát, amely Amerika szuperhatalommá válása és a hozzá "bekötött" európai Nyugat-Mucsa miatt veszített fontosságából és ezt ennek a bagázsnak a "déli" országai ezt meg is szívják. Naná, hogy féltik a "nyugatiak" a pozícióikat, amikor Kína pont ezeknek a "délieknek" és az "újaknak" nyújt segítséget az Adriai-tengert kvázi "kiiktató" görögországi kikötőfejlesztésekkel. Kínából induló szárazföldi tranzit pedig már most is működik.
szemlelo
2021. november 25. 16:15
A környezetvédelemre hivatkozás a piacszerzés akadályozására nem új dolog, különösen Európában. A belsőégésű motoroknál már az Euro-6-nál tartunk, mindegyik szigorítás úgy jött, hogy a kínaiaknak éppen ne legyen hozzá technológiájuk. Kíváncsi vagyok, hogy a villanyautózásnál ez hogy fog menni. Mert mire betiltják a benzin- és dízelmotorokat, addigra a kínaiaknak meglesz a megfelelő villanyos technológiájuk - már most is megvan. Ott már nagyon ki kell hegyezni a paramétereket, hogy az európai gyártók beférjenek, de a kínaiak ne. Talán az alapanyagok környezetkímélő előállítására fognak hivatkozni...
kulalak
2021. november 25. 16:04
Európának ebben alárendelt szerepet osztanak, amit a legtöbb európai ország csendesebben-hangosabban ellenez. Hangosabban kellene.
Karvaly
2021. november 25. 15:18
Szóval az USA és Kína az EU feje fölött akar dönteni annak sorsáról. Nem azért lenne az európai unió, hogy méretének megfelelő szerepe legyen a geopolitikának, ne az USA érdekeinek lerakataként működjön? Orbán és a többi patrióta jobboldali politikus pont, hogy egy erős Európában érdekelt, a balosok meg az idegen érdekeket szolgálnák ki gátlástalanul, a sok balos szimpatizáns meg elhiszi, hogy amit nekik mondanak, az valójában Európa érdeke.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!