„Ezek többsége fiatal korához kapcsolódik – rendre felmerül például, hogy mit csinált 1944-ben, vagy az, hogy miként nyert felvételt a London School of Economics-ra, ha 17 évesen érettségi nélkül hagyta el hazáját. De »politikai filantrópiája« – amint befolyásszerzését nevezi – is gyakran kétségeket ébreszt, például nemzetközi alapítványhálózatának Izrael-politikájával és ottani támogatottjaival kapcsolatban.
Soros György nem népben, nemzetben, Istenben és hazában gondolkodik, hanem ezeken kívül helyezi el önmagát és azt a globális »nyílt társadalmat«, amit meg akar valósítani. Ez határozza meg a zsidósághoz, mint valláshoz és politikai közösséghez való hozzáállását is, nemkülönben azt az ellenséges érzületet, amelyet a zsidó állammal szemben táplál.
Soros György édesapja, Schwartz Tivadar fia hat éves korában, 1936-ban magyarosította családnevüket Sorosra. A palindrom kifejezés azt jelenti eszperantó nyelven – melynek a vallási tekintetben agnosztikus apa hazai apostola volt – azt jelenti, hogy »szárnyalni fog«. Felesége (aki egyben másodunokatestvére is volt), Szűcs Erzsébet kikeresztelkedett izraelita családból származott. Fiuk a ’90-es évek közepén így emlékezett vissza a British TV-nek adott interjúban: »Anyám eléggé antiszemita volt, szégyellte, hogy zsidó. Abban a kultúrában, amiben felnőttem, zsidónak lenni stigmatizáltságot jelentett, hátrányt, és ezért mindig ott volt a késztetés, hogy ebből ki kell lépni.«
Annak ellenére, hogy szülei teljes mértékben asszimilált életet éltek, az 1940-es évek első felében a tizenéves Soros Györgyöt a budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium értesítői izraelitaként tartották nyilván. Egy 1990-ben a Kossuth Rádióban sugárzott interjúban igencsak meghökkentő módon azt mondta, hogym »diákkoromban nagyon is személyesen érintett a zsidókérdés. Nagyon mohón olvastam az antiszemita irodalmat. A Magyar Futár című hetilapot például, ami a Zsidókutató Intézet kiadványaiból merített, és a Völkischer Beobachtungból [helyesen: Völkischer Beobachter, az NSDAP napilapja] fordított.« Az otthoni légkört pedig úgy jellemezte ugyanekkor, hogy »egyfajta zsidó antiszemitizmus – ez bennem és a családunkban is megvolt. Az asszimiláció következménye volt, s ebből csak lassan nőttem ki.«
Jól látható tehát, hogy Soros Izraelt három fronton is támadja: 1) kifejezetten Izrael-ellenes muszlim-palesztin NGO-kat finanszíroz, 2) az Egyesült Államokban ellenlobbit működtet és 3) Izraelen belül is fenntart kritikus baloldali szervezeteket. Mindennél beszédesebb volt, amikor 2015-ben a CEU meghívta előadást tartani Budapestre az egyetemen működő CEU Students for Justice in Palestine diákszervezet kérésére Joseph Massadot, a Columbia Egyetem palesztin professzorát, az Electronic Intifada magazin rendszeres szerzőjét, aki a »cionista gyarmatosító vállalkozás végét«, vagyis