A jövő a vasúté

2021. június 30. 13:15

Kína behálózása nagysebességű vasútvonalakkal az ötvenes-hatvanas évek amerikai autópálya-építéseihez mérhető.

2021. június 30. 13:15
null
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„Korunk globálisan egyik, ha nem a legnagyobb közlekedési infrastrukturális vállalkozása Kína behálózása gyors, többnyire nagysebességű vasútvonalakkal – igazán csak az 1950-es és 60-as évek amerikai autópálya-építéseihez mérhető mindez. A párhuzam azért is áll, mert ahogy az ország gazdasági összekötésén túl az amerikai autópályaépítés is politikai és honvédelmi célokat is szolgált, ez ugyanígy van Kínában is, aminek a Tibeti Autonóm Területet és az indai határvidéket Kína központi területeivel összekötő új vonalnál nyilvánvalóbb példája nem is lehetne.

Ez a friss kép a most, június végén megnyílt új vonalról származik: Lhásza és Nyingchi között a Kína központját Tibettel összekötő új szakaszról. A 435 kilométeres új szakasz végig 3000 méteres magasság fölött halad, ezért a vonatokon oxigénellátási rendszer is működik. A világ legmagasabban fekvő lakott régiója, Tibet és India közötti határvidék hegyei között az útvonal 75%-án alagutakon és viaduktokon át halad az új vonal, 160 km/h pályasebességgel. A vonal egy ponton eléri az 5100 méteres magasságot, ezzel a világ legmagasabban futó villamosított fővonala. A Csengtut Tibettel összekötő 1600 kilométeres új fővonal mintegy 1000 kiloméetere még épül, 2030-ig készül el. A teljes fejlesztés a mai utazási időt 48-ról 13 órára fogja rövidíteni Kína nyugati gazdasági központja és legtávolibb vidékei között.

A jövő a vasúté.”

Fotó: CGTN

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 27 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
I_Isti
2021. július 01. 15:43
A kínaiak építettek 40 ezer km-nyi vasutat, amelyen a max megengedett sebesség 350 km/h. izé... Európa! Hol vagy? Hol maradtál?
Pelso j.
2021. június 30. 22:03
Tehát jó esélyünk van a világ legdrágább vasútja/km címre.
Box Hill
2021. június 30. 20:07
Másra is hasonlít. Nem is egy okból: Az iskolában, a kommunista rendszerben, azt tanultuk, hogy az egypárt rendszer, ha szocialista gazdasági móddal párosul, akkor az szocializmus/kommunizmus, ha viszont az egypárt rendszer kapitalista gazdasági móddal párosul, akkor az fasizmus/nemzeti szocializmus.
Gèbi
2021. június 30. 19:06
A vasútnak ott van jövője, ahol nagy tömegeket tud szállítani (elővárosi és nagy városok közötti) valamint nagy mennyiségű árut (irányvonatok) tud egyszerre elvinni gyorsabban mint a közúti szállítás. Nem véletlen, hogy az európai fuvarozások döntően kis , egy-kétszáz km-es távon történnek. A "vasút" lehet az alternatívája a repülőgépes utazásnak is, hiszen a technológia már adott hozzá. A maglev vonatoké a jövő, mivel sebességük bőven meghaladja jelenlegi utasszállító gépek sebességét. A hagyományos vasút (kis sebesség, sűrű megállásokkal tarkított) viszont már a múlté.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!