„Gergő, ne már egy fideszest rakj oda” – Baranyi Krisztina Karácsony Gergelynek
Ferencváros polgármestere és fővárosi önkormányzati képviselő nem szeretne fideszes főpolgármester-helyettest, ezért beleállt Vitézy Dávidba.
Kína behálózása nagysebességű vasútvonalakkal az ötvenes-hatvanas évek amerikai autópálya-építéseihez mérhető.
„Korunk globálisan egyik, ha nem a legnagyobb közlekedési infrastrukturális vállalkozása Kína behálózása gyors, többnyire nagysebességű vasútvonalakkal – igazán csak az 1950-es és 60-as évek amerikai autópálya-építéseihez mérhető mindez. A párhuzam azért is áll, mert ahogy az ország gazdasági összekötésén túl az amerikai autópályaépítés is politikai és honvédelmi célokat is szolgált, ez ugyanígy van Kínában is, aminek a Tibeti Autonóm Területet és az indai határvidéket Kína központi területeivel összekötő új vonalnál nyilvánvalóbb példája nem is lehetne.
Ez a friss kép a most, június végén megnyílt új vonalról származik: Lhásza és Nyingchi között a Kína központját Tibettel összekötő új szakaszról. A 435 kilométeres új szakasz végig 3000 méteres magasság fölött halad, ezért a vonatokon oxigénellátási rendszer is működik. A világ legmagasabban fekvő lakott régiója, Tibet és India közötti határvidék hegyei között az útvonal 75%-án alagutakon és viaduktokon át halad az új vonal, 160 km/h pályasebességgel. A vonal egy ponton eléri az 5100 méteres magasságot, ezzel a világ legmagasabban futó villamosított fővonala. A Csengtut Tibettel összekötő 1600 kilométeres új fővonal mintegy 1000 kiloméetere még épül, 2030-ig készül el. A teljes fejlesztés a mai utazási időt 48-ról 13 órára fogja rövidíteni Kína nyugati gazdasági központja és legtávolibb vidékei között.
A jövő a vasúté.”
Fotó: CGTN