A Vatikánban bölcsőde várja a kisgyerekeket
A pápai állam dolgozói sokáig kiváltságos helyzetben voltak, de ott is megszorításokat vezettek be.
A keresztény médiamunkásoknak influenszerré kell válni.
„Mi lehet annak az oka, hogy miért nem közvetítenek a nagy médiabirodalmak keresztény értékeket?
Ezek a vállalatok nem tartják Jézus követését fontosnak, mivel az nem kifizetődő. Számukra sem gazdasági, sem pedig politikai szempontból nem előnyös a keresztény hit és kultúra értékeinek a közvetítése. Nyugat-Európában, a magukat keresztényeknek tartó kultúrákban, ma minél gyorsabban próbálják levedleni magukról a kereszténységet és annak minden elemét. Bizonyos országokban a keresztény hívők már valóban kisebbségbe is kerültek. Mindezek a folyamatok mára már tisztán látszanak, és biztosak lehetünk abban is, hogy folytatódni fognak.
Ön szerint mi a keresztény sajtó ismérve?
Elsőnek is értékállónak kell lennie. Úgy vélem a konzervatív és az értékek iránti érzékenység és az üdvösségre való irányultság az, amelynek leginkább meg kellene jelennie ezeken a felületeken. Nem szeretem az influenszer műfajt, de a jelenlegi világunkban a keresztény médiamunkásoknak is valamilyen módon, de mégis csak azzá kell válniuk, hogy üzeneteiket eljuttassák. Az evangéliumi értékrendet mindenütt képviselni kell, azokon a felületeken is, amelyeket a fiatalok használnak. Meg kell ismertetni azokkal a gondolatokkal, világképekkel, alternatívákkal amelyeket a krisztusi tanítás és az egyház hagyománya kínál a számukra.
A magyar és a nyugati média is többnyire két részre szakadt. Hol lehet a helye a keresztény médiának?
Valóban, sokan úgy gondolják, hogy világunk mára teljesen polarizált. Politikai megosztottságot, két tábort láttat velünk a média, de mindez nem feltétlenül valós. Szeretném hinni, hogy a társadalom ilyen szintű kétpólusú polarizáltsága idehaza és a nagyvilágban is csak a látszat. Sokan tartják fontosnak a médiát politikai vagy gazdasági haszonszerzés céljából, de fontos, hogy a keresztény értékrend is helyet kapjon ezen a palettán. A keresztény média szereplői felismerhetővé kell hogy tegyék a keresztény értékrendet.
Ehhez természetesen vannak közelebb eső politikai izmusok, elképzelések és távolabbiak. Azonban egyetlen percre sem feledkezhetünk meg arról, hogy nem a kereszténység fog igazodni valamelyikhez, hanem éppen fordítva.”