„Nem a bűnök hierarchiájáról szól a valódi vita, ahogy MT állítja, hanem arról, hogy mi bűn és mi nem az. Ha a kereszténységen belül zászlót bontana egy mozgalom, amely azt hirdetné, hogy a lopás nem bűn, sőt, erény, és azzal toldaná meg ezt, hogy el volt tévelyedve az a kereszténység, amely korábbi korokban a lopást bűnnek nevezte, a lopás körül zajlanának ma heves viták. Ha egy keresztény felekezet a férfiakat a házasságtörésre szabadítaná fel, vagy arra, hogy örömlányokkal csillapítsák elfojtott szexuális étvágyukat, ez lenne ma a viták kereszttüzében. De ma a homoszexualitás kérdésében történt etikai paradigmaváltás, ezért mindazok, akik az apostoli hit mellett akarnak maradni, az egyszer s mindenkorra a szentekre bízott hit mellett, azok kénytelenek a homoszexualitásról beszélni, és arról, hogy az miért bűn. Mert az apostoli tanítás ezzel kapcsolatban világos és egyértelmű.
Amennyiben az egyház Krisztust követi, irgalommal fog viszonyulni azokhoz, akik ebben a bűnben betegedtek meg. Ugyanúgy, ahogy irgalommal viszonyul azokhoz, akik a hazugság, a lopás, a paráznaság, a harag, a rágalmazás, a keserűség, az erőszakosság, a részegesség vagy a drogfüggőség bűnében betegedtek meg. De a Krisztust követő egyház nem fogja egyikről sem azt állítani, hogy az jó, nemes és tiszta, és nem fogja ezt állítani az azonos neműek kapcsolatáról sem. Ezért miközben az egyház Isten védelmébe hívja őket, világosan és egyértelműen fog arról is beszélni, hogy melyek az Isten parancsolatai. A szexuális etikáról szóló tanítással tele van az Újszövetség, meghatározó témája az apostoli igehirdetésnek. (Vö. Középpontban a szexuális tisztaság?) A Krisztust követő egyház a házasságot sem fogja újradefiniálni, mert Krisztus menyasszonya, és a házasság Krisztus és az egyház szent misztériuma. Krisztus és az őt szerető egyháza soha nem fog örülni a hamisságnak, de mindig kész lesz örvendezni az angyalokkal egy bűnös megtérésekor.