Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
A Tarlós által indított közbeszerzésen 34 milliárdba került volna a Lánchíd felújítása, most 26 milliárdba kerül, Tarlós 9 év alatt nem újította fel, mi felújítjuk.
„Fürjes Balázs államtitkár álszent tagadása egyre nyilvánvalóbbá teszi, hogy a kormány jelenleg is a »lopakodó olimpiai program« megvalósításán dolgozik. Az államtitkár tegnap este azt nyilatkozta ugyan, hogy az olimpiarendezés ügye nincs a kormány asztalán, a Fürjes Balázs felügyelte sok százmilliárdos beruházások jó része azonban nem nagyon magyarázható mással, mint az újratöltött olimpiai vágyálommal. Ebbe a sorba nem csak az atlétikai centrum és a kézilabda csarnok megépítése tartozik, de a Ráckevei-Dunán tervezett evezőspálya, a ma Déli Városkapu projektnek nevezett beruházás és a Galvani híd megépítése is.
A Galvani híd megépítése ugyanis kifejezetten az ingatlanbefektetők, oligarchák és az olimpiai rendezés érdekében kerülhetett az Albertfalvai híd elé. A főváros terveiben világosan az Albertfalvai híd megépítése szerepelt első helyen a Galvani híddal szemben, hiszen az Albertfalvai híd 250.000 dél-budapesti ember közlekedését segítené közvetlenül, a Galvani híd pedig elsősorban a »miniszterelnöki kötélbarátok«, ingatlanbefektetők érdekeit szolgálja. Vajon véletlen lenne, hogy a kormány legfontosabb budapesti beruházásai a Garancsi-lakópark közlekedési beruházásai (Garancsi-villamos és Garancsi-híd)? A főváros eddig egyetlen okból bólintott rá a Galvani hídra, az pedig a belváros forgalomcsillapítása volt.
Mint kiderült, ezt a kormány nem a híddal, hanem a dugódíj bevezetésével kívánja elérni, amitől utólag most mégis elhatárolódtak. Akkor mégis mi szól a Galvani híd mellett? A fővárosi vezetés célja Csepel és a dél-budapesti kerületek közötti közlekedés segítése, és nem az agglomerációs forgalom keresztülvezetése a városon. A régi, idejétmúlt adatokra épülő terveket felül kell vizsgálni, és csak azt megépíteni, amire a városnak, a budapestieknek szükségük van. Tévedés, hogy az Albertfalvai híd 15-20 kilométeres alagút megépítésével járna Budán. Ezzel szemben az az igazság, hogy Fürjes Balázs az, aki mindenáron városi autópályákat szeretne építeni Budapesten.
Fürjes Balázs nem válaszol arra a kérdésre sem, hogy milyen közösségi közlekedéseket finanszíroznának Budapesten, ami tényleg a budapestieknek jó. A főváros elkészítette az Integrált Fejlesztési Programot, hogy bemutassuk, hogyan lehet okosan, felelősen, az élhető Budapest érdekében felhasználni az uniós forrásokat. Várjuk a kormány vállalását, hogy az ebben szereplő projekteket támogatják-e. A Lánchídról pedig egyetlen mondat: a Tarlós István által indított közbeszerzésen 34 milliárd forintba került volna a Lánchíd felújítása, most 26 milliárdba kerül, Tarlós István 9 év alatt nem újította fel a Lánchidat, mi felújítjuk. Már csak az hiányzik a felújításhoz, hogy a kormány állja a szavát, és átutalja a híd felújítására szánt 6 milliárdot forintot, amit több mint egy évvel ezelőtt(!) nyilvánosan megígért.”