Lehet-e éjszaka füstgránátot ejteni(!) a rendőrök közé? Lehet-e szánkót dobálni, az MTVA folyosóin fogócskázni, korlátot mászni, majd nyugovóra térni a kivilágítatlan öltözőben? Lehet-e lovasrohamot, fegyveres rendőrosztagot vezényelni az állam polgárai ellen? Lehet-e feltépetni vendéglátóipari egységek ajtaját, az ott lévőket előállítani, éjszakán át térdepeltetni a rádió udvarán? Lehet. Választott politikusnak mindezt lehet.
Választott politikusnak egy dolgot nem lehet tenni napnyugta után: törvénykezni. Huszonháromóraötvenkilencperckor nincs helye ilyen felforgató tevékenységnek. A szükséghelyzetben olykor hajnalig ülésező népképviseletben, az éj leple alatt legfeljebb kártyázni szabad, vagy egymást kísérteni a cirádás falak között.
Önjelölt jogtudósok tucatjai érezték szükségét a huszonháromóraötvenkilencpercezésnek az elmúlt napokban. Mert a törvényhozásban törvénykezési munkát folytatni napvilágnál szabad. Akkor jobban figyel az ellenzék. Annak is
kiváltképp azon tagjai, akik napszaktól függetlenül nem vesznek részt a törvénykezés munkájában hónapok óta.
A jog megcsúfolásának számít, ha valaki naplemente után szárogatja a tintát. A jog megcsúfolásának kategóriáján szerencsére kívül esik, ha valaki kétharmados szabályokat tervez átírni a delirált feles többséggel. Ugyancsak belül marad a jog megcsúfolásának határvonalán, akit az Ügyvédi Kamara is kizár soraiból. De a jognak asztalánál teljes természetességgel foglalhat helyet bárki, aki Mr. Negyven Százalékként öregbíti e nemes hivatás hírét.
Ilyen a jognak asztala a balliberális univerzumban. Egyenlő… de azért a vízmértéket kéretik leadni, mielőtt bárki belépési engedélyt kér a nagyterembe. Az asztal egyik oldalán betonba öntött lábú trónusok, kikezdhetetlen igazságok, Magyarok, Czeglédyk, Kránitzok. A másik végén viszont csak szálkás sámlin ágaskodhat mindenki, és örülhet, ha szemvilága az asztallap fölé kerül – különösen éjféltájt!
Pedig az, hogy az Alaptörvényt kiegészíteni tervezik, nem a rendkívüli jogrend megszavazásakor dőlt el. Még csak nem is az igazságügyi miniszter hivatalában. A koronavírus-járvány hatékony kezelése érdekében megszavazott rendkívüli állapot és az Országgyűlés rendes törvénykezési napirendje között nincs összefüggés. Olyan semmiképp, amilyet a balliberális ellenzék igyekszik elterjeszteni arra fogékony támogatói körében.
Az Alaptörvény tervezett módosítása, a családok védelmét vagy a „kamupártok” működésének akadályozását szolgáló tervezet benyújtása október 11-én dőlt el;