„Kezd egyre szórakoztatóbb lenni a BKK és a BKV kommunikációja: Draskovics Tibor után most maga Vágó István kvízmester tisztelt meg azzal, hogy a CAF villamosok ügyében műszaki szakmai állásfoglalással reagáljon a tegnapi posztomra. Vágó úr, aki tavaly ősztől a BKV vasúti járműjavítójának felügyelőbizottságában dolgozik, most legalább teljesen világossá tette: a CAF villamosok körüli botránykeltés, a leszállított villamosok forgalomba állítása körüli több, mint egy éve tartó késlekedés egyértelműen politikailag motivált és egy újabb visszamutogatási próbálkozás jegyében fogant.
Először is: a CAF-beszerzés az elmúlt 35 év legnagyobb villamosbeszerzése volt Budapesten. Az alacsonypadlós, klimatizált villamosokat az utasok kedvelik, 5 éve járnak és semmilyen elégedetlenség vagy balhé nem övezte a forgalomba állításukat, sok más korábbi budapesti járműbeszerzéssel ellentétben. Az elmúlt évek sikeres közlekedési beruházásainak bemocskolására tett kísérlet visszatetsző, arról nem is beszélve, hogy erősen hitelteleníti a kritikát, ha közben nem történik semmi a budapesti tömegközlekedési járműpark további megújítása érdekében, és a már megrendelt járművek forgalomba állását is akadályozzák. Nézzük csak, mit ír Vágó István »névtelen tanácsadójára« hivatkozva – az én felelősségemet is firtatva, ami miatt muszáj tételesen reagálnom rá.
Vágó úr szerint a BKK által kiírt tenderen »világszerte elismert – és máshova jobb terméket szállító – pályázót zártak ki különös indokokkal, mint a Skoda vagy a Siemens«. Vágó úr vasútszakmai felkészültségét nem vitatva, tájékoztatom, hogy a CAF Urbos villamosokat a spanyol gyártó eddig Budapest (és még hazánkban Debrecen) mellett több mint 40 városba szállította Németországba, Franciaországba, Hollandiába, Ausztráliába, az Egyesült Királyságba, az Egyesült Államokba, Izraelbe, Törökországba, Spanyolországba, Portugáliába, Szerbiába, Luxemburgba, Svédországba, Norvégiába, Mauritiusra, Tajvanra, Braziliába. Nyilván nincs más magyarázat, minthogy Sydneytől Amszterdamig, Stokcholmtól Jeruzsálemig nem állnak olyan felkészült szakértők az ajánlatkérők rendelkezésére, mint Vágó úr, ez okozhatta, hogy világszerte ennyien esnek Budapesthez hasonló hibába.Vágó úr szerint a Siemenset különös indokokkal kizártuk a tenderből. Ez nem igaz: a Siemens érvényes ajánlatot adott, nem lett kizárva sehonnan, mindössze nem nyert. 25 millió euróval (mintegy 7,5 milliárd forinttal) adott drágább ajánlatot, mint a CAF. Ez nem kis összeg, a Legyen Ön is milliomos! főnyereményének százötvenszerese – Vágó úr igazán utánanézhetett volna a nyilvános tendereredménynek, mielőtt megszólal az ügyben: https://bkk.hu/apps/docs/beszerzes/20130824_01.pdf