Kulturális műsorok, melyeket az általános iskolákba viszünk, koncertek, táncprodukciók, bábszínházak, rendhagyó órák – 5-6 iskolát érünk el évente.
Firstbook- első könyvhöz jutás, az iskolarendszeren keresztül, 500-900 gyerek évente.
Könyvadományok továbbítása az iskolai könyvtáraknak, társasjátékok, játékok az iskoláknak, óvodáknak.
Rajzfelszerelések a vizuális neveléshez, a tankerület iskoláiba, előnyben részesítve azokat, ahol sok a HHH gyerek.
Tablet, laptop, számítógép-adományok a járvány alatt 140 családnak, szeptembertől újra.
Részt veszünk egyetemi közoktatásfejlesztési programokban, ebbe bevonjuk a tankerület iskoláinak tanítóit, ingyenes tanártovábbképzéseket adunk, továbbkövetünk, mentorálunk.
Gyakorlóhely vagyunk pedagógiai és szociális vonalon, nálunk töltik a hallgatók a kötelező gyakorlatokat.
Elindítói vagyunk annak a helyi, „Társadalmi kohéziót erősítő együttműködésnek”, ami az oktatási szegregáció ellen próbál tenni, partnerségben, és amely fontos üzenet volt a kötelezettségszegési eljárás folyamatában.
Az oktatás mellé társul még a szociális munka, kríziskezelés, közösségfejlesztés, munkahelyteremtés is. Ezeken a területeken is együttműködünk az intézményrendszerrel (védőnői hálózat, gyermekjóléti szolgálat, gyámhivatal, stb.).
Mindezért tartom igazságtalannak, hogy ennyi támogató munka után mi vagyunk azok, akik fölöslegesek, és elindul a kiszorításunk. Az eredményes munka és együttműködés ellenére.
De nem fogjuk feladni.
Gyűlik a támogatás, és nagyon bizakodok, hogy összejön a hiányzó összeg.Többen pedig ma hívtak, hogy adománygyűjtő kampányt indítanak az érintett iskolák megsegítéséért. Iványi Gábor iskoláiért, az Ámbédkárért és az Igazgyöngyért….Mindannyian emblematikus szervezetei vagyunk az esélyteremtésnek.
Köszönjük szépen, hogy nem hagynak magunkra minket…
Mert minden gyereknek meg kell adni az esélyt, hogy azzá válhasson, ami lehetne.”