A Tisza Párt EP-képviselője ismét Magyarországot támadta Brüsszelben (VIDEÓ)
Deutsch Tamás kemény választ adott Lakos Eszternek az Európai Parlamentben.
Évtizedes tabut döntöttünk le, amikor helyet teremtettünk a kerékpáros közlekedésnek a budapesti Nagykörúton.
„A változáshoz leginkább bátorság kell. Nem csak ahhoz, hogy legyűrjük a megszokottat, hanem ahhoz is, hogy képesek maradjunk meghallani a kritikát, a jogos felvetéseket megkülönböztessük a politikai hecctől, és ennek alapján ne legyünk restek korrigálni. Ezt tesszük a Nagykörúton is. Évtizedes tabut döntöttünk le, amikor helyet teremtettünk a kerékpáros közlekedésnek a budapesti Nagykörúton.
Az elmúlt hetekben a Fidesz-Mi Hazánk tengelyen én voltam az autósüldöző. Amikor az ideiglenes megoldásokon változtattunk, azok a kritikák erősödtek fel, hogy az autósok érdekeit soroljuk a bringások elé. Természetesen egyik sem fedi a valóságot. Mert én továbbra sem vagyok hajlandó autós-biciklis-gyalogos-tömegközlekedő küzdelemnek tekinteni a városi közlekedést. Én olyan élhető városban hiszek, ahol a dolgozni, ügyet intézni igyekvő, szórakozni, pihenni vágyó budapestiek több lehetőség közül is választhatnak, hogy elérjék céljukat. A zöldebb, tisztább és élhető Budapesten már nem képzelhető el a Nagykörút anélkül, hogy azon a védett kerékpárosforgalom helyet ne kapjon.
A Nagykörút közlekedéséről sok egyeztetés nyomán, közel 50 ezer véleménynyilvánító budapesti álláspontját figyelembe véve döntöttünk. Szeptemberben folyamatosan zajlanak az átalakítások annak érdekében, hogy ahol a forgalmi adatok indokolják, ott visszaépüljön a közúti kapacitás, de maradjon tér a kerékpáros és a gyalogos közlekedésre. Az eddigi lépéseket a számok igazolják: a komolyabb torlódások javát a csomópontok és a Blaha Lujza tértől délre eső szakasz közúti kiszélesítése megszüntette. A Nagykörutat adottságai miatt precíz mérnöki tervezést igényel, hogy a különböző közlekedési formákat választók elférjenek egymás mellett. A jó kompromisszum ott jelent nagyobb kihívást, ahol villamosmegállók vannak az útpályán. Így a mintegy 6500 méteres nagykörúti biciklisáv mindössze 5 százalékán, 350 méteren kénytelenek vagyunk felvezetni a kerékpárutat a járdára. Tudom, hogy ez nem ideális, ugyanakkor nem is egyedi a városban. Igényli a gyalogosok és az örvendetesen növekvő számú bringás együttműködését. Ennek kapcsán hallom a kritikát, ami néhány – még el sem készült – szakaszra vonatkozik: a Budapest Közút folytatja az átalakításokat terv szerint. A sáv láthatósága és védettsége egyaránt javulni fog a kerékpárosok és a gyalogosok érdekében. Hamarosan pedig elkezdődik a teljes Nagykörút jövőjéről szóló még szélesebb körű társadalmi párbeszéd annak érdekében, hogy a Nagykörút újra élhető és élettel teli része legyen a városnak, Pest új főutcája.”