A változáshoz leginkább bátorság kell

2020. szeptember 19. 12:24

Évtizedes tabut döntöttünk le, amikor helyet teremtettünk a kerékpáros közlekedésnek a budapesti Nagykörúton. 

2020. szeptember 19. 12:24
Karácsony Gergely
Karácsony Gergely
Facebook

„A változáshoz leginkább bátorság kell. Nem csak ahhoz, hogy legyűrjük a megszokottat, hanem ahhoz is, hogy képesek maradjunk meghallani a kritikát, a jogos felvetéseket megkülönböztessük a politikai hecctől, és ennek alapján ne legyünk restek korrigálni. Ezt tesszük a Nagykörúton is. Évtizedes tabut döntöttünk le, amikor helyet teremtettünk a kerékpáros közlekedésnek a budapesti Nagykörúton. 

Az elmúlt hetekben a Fidesz-Mi Hazánk tengelyen én voltam az autósüldöző. Amikor az ideiglenes megoldásokon változtattunk, azok a kritikák erősödtek fel, hogy az autósok érdekeit soroljuk a bringások elé. Természetesen egyik sem fedi a valóságot. Mert én továbbra sem vagyok hajlandó autós-biciklis-gyalogos-tömegközlekedő küzdelemnek tekinteni a városi közlekedést. Én olyan élhető városban hiszek, ahol a dolgozni, ügyet intézni igyekvő, szórakozni, pihenni vágyó budapestiek több lehetőség közül is választhatnak, hogy elérjék céljukat. A zöldebb, tisztább és élhető Budapesten már nem képzelhető el a Nagykörút anélkül, hogy azon a védett kerékpárosforgalom helyet ne kapjon. 

A Nagykörút közlekedéséről sok egyeztetés nyomán, közel 50 ezer véleménynyilvánító budapesti álláspontját figyelembe véve döntöttünk. Szeptemberben folyamatosan zajlanak az átalakítások annak érdekében, hogy ahol a forgalmi adatok indokolják, ott visszaépüljön a közúti kapacitás, de maradjon tér a kerékpáros és a gyalogos közlekedésre. Az eddigi lépéseket a számok igazolják: a komolyabb torlódások javát a csomópontok és a Blaha Lujza tértől délre eső szakasz közúti kiszélesítése megszüntette. A Nagykörutat adottságai miatt precíz mérnöki tervezést igényel, hogy a különböző közlekedési formákat választók elférjenek egymás mellett. A jó kompromisszum ott jelent nagyobb kihívást, ahol villamosmegállók vannak az útpályán. Így a mintegy 6500 méteres nagykörúti biciklisáv mindössze 5 százalékán, 350 méteren kénytelenek vagyunk felvezetni a kerékpárutat a járdára. Tudom, hogy ez nem ideális, ugyanakkor nem is egyedi a városban. Igényli a gyalogosok és az örvendetesen növekvő számú bringás együttműködését. Ennek kapcsán hallom a kritikát, ami néhány – még el sem készült – szakaszra vonatkozik: a Budapest Közút folytatja az átalakításokat terv szerint. A sáv láthatósága és védettsége egyaránt javulni fog a kerékpárosok és a gyalogosok érdekében. Hamarosan pedig elkezdődik a teljes Nagykörút jövőjéről szóló még szélesebb körű társadalmi párbeszéd annak érdekében, hogy a Nagykörút újra élhető és élettel teli része legyen a városnak, Pest új főutcája.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 152 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
néhai Ch.Pilot
2020. szeptember 21. 17:14
"A változáshoz leginkább bátorság kell" Mondja ezt Fenyőünnep "Mengele" Gergely, az a beszari kretén főbolgárnepper, aki menekül a HírTV riporterei elől is. Az összes változást, ami Buzipesten az ő nevéhez fűződik Gyurcsány, vagy annak valamelyik maffiózója találta ki, és Fenyőünnep "Mengele" Gergelynek semmiféle felelősséget nem kell vállalnia értük, semmiféle bátorságra nincs szüksége. Ennyi bátorsága egy kesztyűs bábnak is van a bábszínházban. "Hamarosan pedig elkezdődik a teljes Nagykörút jövőjéről szóló még szélesebb körű társadalmi párbeszéd annak érdekében, hogy a Nagykörút újra élhető és élettel teli része legyen a városnak, Pest új főutcája." Aha, "élhető" és "élettel teli", te "bátor" barom! Legyen újra lóvasút is, hátha van olyan rétege a főváros lakosságának, aki azzal szeretné elérni úticélját. Na, ezt lépd meg, ehhez kellene bátorság!
Mátyás01
2020. szeptember 21. 08:13
https://kerekparosklub.hu/van-megoldas-a-nagykorutra
Pusikas
2020. szeptember 20. 21:42
Az ám ! Egy Bringás, utána két busz !!!! 2 bringás mögötte 3 busz csakhogy ütemezve legyen!a buszos lenyom a belsőből mert nem tudja kikerülni a bicajost, a csóri meg remeg közben s többet néz hátra mint előre !!!
Akitlosz
2020. szeptember 20. 21:02
"Mert én továbbra sem vagyok hajlandó autós-biciklis-gyalogos-tömegközlekedő küzdelemnek tekinteni a városi közlekedést." Pedig annak tűnik, talán az is. Az a városok értelme és lényege, hogy a lehető legtöbb embert a lehető legkisebb helyre zsúfolják össze. Így pedig egyszerűen nem jut mindennek elég hely a felszínen. Ezért épülnek a metrók, a toronyházak. Úgyhogy bizony van verseny, hogy mennyi járda, kerékpárút, autó út, villamos sín épüljön.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!