Osztályharcos biciklibolsevizmus

2020. július 08. 11:53

Egyetlen közlekedési mód kizárólagos erőltetése egyszerre dilettáns és arcátlan.

2020. július 08. 11:53
Ágoston Balázs
Ágoston Balázs
Magyar Nemzet

„Budapest nemcsak az itt lakók otthona, hanem az egyre bővülő szíve is. A főváros közigazgatási határán túl élők jelentős része itt dolgozik, itt fizet iparűzési adót, itt gyógyít, tanít, szolgáltat. Ők meghatározóan formálják a várost, építik azt, hozzájárulnak GDP-jéhez, öregbítik hírnevét. Sokan közülük autóval közlekednek. Nem meggyőződésből, hanem mert így a legegyszerűbb, leggyorsabb, legkényelmesebb.Őket vette most célkeresztbe Budapest ideológiailag fixált balliberális vezetése.

Senki nem gondolhatja ugyanis komolyan, hogy Tárnokról vagy Sülysápról télen-nyáron biciklivel teker majd be Budapestre a doktor, a kőműves, a bolti eladó, a tanár, az ügyvéd. De az is túl van a józan ész határain, hogy biciklire pattanva szállítja haza hosszabb időre vásárolt élelmiszerét egy gyengülő fizikumú idős ember; nehéz szerszámosládájával két keréken kacsázik a szaki; hogy három-négy gyerekkel, hegedűvel, vívófelszereléssel karikázik keresztül-kasul a városon az a szülő, akinek amúgy munkája is van. Mindez teljesen irreális és életszerűtlen. Hagymázas utópia.

Szögezzük tehát le: az autó legitim és nélkülözhetetlen közlekedési eszköz nagyon sok embernek. Félreértés ne essék, a főváros egyes negyedeiben helyes és jogos cél a forgalomcsillapítás, az autózás mértékének csökkentése. Csakhogy ennek előfeltételei vannak: P+R-parkolók sokasága, tiszta, átszállásmentes kötött pályás tömegközlekedési kapcsolatok, a vasút sokkal nagyobb arányú bevonása a városi tömegközlekedésbe, biztonságos csomagmegőrzés és így tovább. Amíg ez hiányzik, amíg nem folytatódik a Tarlós István fémjelezte kilenc év, e kegyelmi időszak kármentő és fejlesztő missziója, addig egyetlen közlekedési mód kizárólagos erőltetése egyszerre dilettáns és arcátlan. Ebből következően azok, akik üldöznék és büntetnék az autó­zást, szükségszerűen másodrendűnek, értéktelennek tartják polgártársaik jelentős részét.

Márpedig Karácsony Gergely, ez a jellemtelen kommunista – a koronavírus-járvány okán ölébe hullott rendkívüli felhatalmazással visszaélve, hónapokig egy személyben döntve fontos fővárosi ügyekben – nagy lendülettel elkezdte tönkrevágni Budapest közlekedési rendszerét az eszetlenül odapacsmagolt kerékpársávokkal. Kommunista, hiszen az általa társelnökölt törpepárt teljesítmény és ellenszolgáltatás nélkül adná a heréknek a mások által megkeresett pénzt úgynevezett alapjövedelem címén; és jellemtelen, mert Gyurcsány Ferenc szövegírójából állítólagosan rendszerkritikus LMP-s lett, később a pártütők egyikeként részt vett a Párbeszédnek nevezett agentúra megalapításában, majd, miután úgy nyilatkozott, hogy az MSZP-t még a Fidesznél is jobban utálja, néhány Unicum hatására mégis beállt az előbbi miniszterelnök-jelöltjének, hogy végül főpolgármesterként bezárja a kört, és Gyurcsány sleppjével tömje púposra a Városházát.

E ponton szükséges leszögezni: e sorok szerzője nem a kerékpározás ellen emel szót, nem is a bicikliseket kárhoztatja úgy általában. Budapest ugyanis egy nagyváros, ahol a sokféle élethelyzetből adódóan sokféle közlekedési módnak helye van – helye kell, hogy legyen. A biciklizésnek éppúgy, mint a tömegközlekedésnek vagy az autózásnak. Ám aki ezek közül egyet privilegizál, a többit és az azokat használókat szükségszerűen hátrányosan különbözteti meg. Kirekeszti, diszkriminálja – csak hogy a liberálisul beszélők is értsék.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 126 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
airmax
2020. július 08. 19:16
Nem érdekel a kis idióta Karácsony világmegváltó zöld gondolata, és hogy egy kis Amszterdamot akar csinálni Budapestből... Én fizetem a benzinbe a jövedéki adót, az áfá-t, és fizetem az autó után a súlyadót.. Az utakat ebből építik... A kis görény, ha bicikliutat akat, adóztassa meg a bicikliseket... És építsen abból... Az nem megy, hogy mi fizetjük a zenészt, és ő rendeli a nótát...
Báthory Ödönke
2020. július 08. 19:06
Ma délután szerencsém volt autózni Budaörs felől Budakalász felé. Kerékpárosok hada vonult el az úton, miközben az ötórai dugóban araszolgattunk. A rakparton aztán szemembe ötlött, hogy a Duna kimaradt a forgalomból. Pedig egyszerű ötlettel mondjuk 21 méter szélesen, ki lehetne bójázni egy vízibicikli sávot mindkét oldalon. A haladó emberek ezentúl kihasználhatnák ezt a részt is a haladásuk fokozására. Nem is értem, hogy fékezhetetlen a agyvelejű városvezetésnek ez miért nem jutott eddig eszébe.
Zsaturnuzs
2020. július 08. 18:07
Egyre súlyosabb probléma, hogy a biciklizéshez nem kell jogosítvány. Falvakban, községekben, kisvárosokban, ahol mindig a hétköznapi élet része volt a kerékpár, ez kevésbé gond. Budapesten már naponta döbbenek meg azon, ahogy ostoba emberek nemtörődöm módon az autók, teherautók vezetőitől várják el, hogy őrájuk külön, megkülönböztetett figyelemmel vigyázzanak. A legveszélyesebb szabálysértés az elsőbbség meg nem adása. Legtöbb kerékpárosnak FOGALMA SINCS, HOL KELL ELSŐBBSÉGET ADNIA ÉS HOL VAN NEKI ELSŐBBSÉGE. Ilyeneknek egyszerűen nem lenne szabad biciklin közlekednie. Taknyos kis hülyéktől rozzant vénekig felpattannak a nyeregbe, oszt' tekerik a pedált agyatlanul. A rohadék "autósok" meg vigyázzanak rájuk, és örüljenek, hogy nincsenek kitiltva a városból. Volt, amelyik artikulátlanul üvöltve mocskolta az anyámat, mert nem vettem észre, hogy ő most balról nagy sebességgel át akar vágni előttem, és el merészeltem indulni, amikor a lámpa zöldre váltott. Érthető, hogy megrettent, de a fékbe taposva megmentettem az életét, no meg a lelki nyugalmamat (ha baja esik, nem vigasztalt volna, hogy nekem volt elsőbbségem). Többségük már úgy kanyarodik, hogy a kezével sem jelez, nekem kell figyelnem a fejmozgását és hogy lassít-e, mert abból lehet kikövetkeztetni, hogy várhatóan elindul a lelkem balra, át az úton a kocsik előtt, lesz ami lesz, a sorsát már úgyis megírták valahol. A fejvédő nem kötelező, hát a többségük nem is hordja... A lámpa sötétedés után kötelező LENNE, de a felének nincs, vagy nem használja, vagy annyira gyenge a fénye, mint ha nem is lenne. Szívem szerint rájuk dudálnék, elmagyaráznám nekik, hogy mennyire fontos a láthatóságuk, de úgysem érne semmit... A biciklisek legalább fele megbukna egy alapszintű kerékpáros-kreszvizsgán (ha lenne ilyen). A maradék fele egy alapos lámpaellenőrzésen. Legfeljebb negyedük képes és hajlandó szabályosan közlekedni.
Pető Márton
2020. július 08. 17:34
Ha az MSZP-t még a Fidesznél is jobban utálja, akkor néhány Unikum mennyiben segíti ezt az impotens lúzert?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!