Érthetetlen, ami az új CAF-villamosok forgalomba állítása körül történik

2020. július 16. 13:38

Ha a villamosokat nem tudják forgalomba állítani időben, az uniós támogatás is elveszhet.

2020. július 16. 13:38
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„Hosszas tendereztetés után még 2014-ben szerződtünk a világ egyik vezető járműgyártójával és rendeltünk első körben 47 darab villamost a BKK számára, melyek azóta is járnak az 1-es, a 3-as és a Budai Fonódó (17, 19, 41) vonalain. Az utasok elégedettek, az alacsonypadlós és klimatizált villamosok jelentősen javítják a közösségi közlekedés versenyképességét.

A szerződést előrelátóan jelentős opcióval kötöttük meg, így a Fővárosnak és a BKK-nak további 77 db villamos megrendelésére maradt még lehetősége – még a 2014-es árakon, ami nem kis szó, hisz a klímaváltozás miatt jelentősen élénkült a kereslet Európában a kötöttpályás járművek iránt, ilyen áron egy új tenderen nem kapna ajánlatot a BKK.

Két éve a BKK 26 darab új villamost rendelt meg ebből az opcióból, az újabb villamosok beszerzését – a Kormány és a Főváros megállapodása szerint – 99%-ban az állami költségvetés és az EU finanszírozza. Az opció megrendelése után a villamosokat a CAF pont egy éve, tavaly nyáron elkezdte leszállítani, mégis, egy éve nem állnak forgalomba az új járművek. A 26 villamosból immár 8 darab Budapesten van, de a többi is hamar megérkezne, ha forgalomba tudnák őket állítani.

Senkitől nem hallottam olyat, hogy az új villamosok bármiben is különböznének az első 47 darabtól – érthetetlen tehát, hogy mi a gond, amiért nem veszik át és a sajtó többszöri megkeresésére sem tudott semmilyen indokot felhozni a BKK erre. Innentől kezdve pedig úgy tűnik, vagy félremenedzselik az ügyet vagy valamilyen belső politikai-hatalmi harc (akár a villamosok tulajdonjogáért a BKK és a BKV közötti régóta tartó háború) lehet az oka az időhúzásnak. Pedig ez nem játék: ha a villamosokat nem tudják forgalomba állítani időben, az uniós támogatás is elveszhet és végül a villamosokat a Fővárosnak a saját költségvetéséből kell majd kifizetnie.

Jó lenne ezt elkerülni. A CAF villamosok beszerzését a BKK még a vezetésemmel valósította meg – ha tudok bármiben segíteni a probléma megoldásában, természetesen örömmel teszem, de csak egyetlen cél lehet: kihasználva az állami és uniós támogatást a légkondicionált, alacsonypadlós új villamosokat minél hamarabb a budapestiek szolgálatába állítani.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 64 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
T. Péter
2020. július 17. 00:02
Vitézy posztja alatt kommentben hozzáértő, érintett villamosvezetők elmondják, hogy a CAF villamosoknak számos hibájuk van, a sok megoldhatatlan (mert utólag módosíthatatlan) egyéb probléma mellett egy szoftverjavítás is most van folyamatban, és az okozza a késedelmet, ugyanis az illetékes hatóság elképesztően lassan dolgozik rajta. Talán Vitézy előbb tájékozódhatott volna... Amikor hozzászóltak a villamosvezetők, hogy mennyi hiba van, akkor az volt az első reakciója, hogy de hát ő ismeri a villamosokat, mert hetente többször utazni szokott rajta. Hacsak úgy nem...
Lami
2020. július 16. 20:23
Ja igen 80Milliárdért!
Saksafar
2020. július 16. 20:10
Impotens kiskarácsony keresi a 42. tanácsadót, hátha az tud segíteni villamos ügyben. Addig is újabb biciklisávokról kell dönteni, de nem bírják kiszámolni, hogy ha a 2x1 sávos utakon elvesznek 1-1 sávot a bicikliknek, akkor hány marad az autóknak.
brekker
2020. július 16. 19:10
Ezeken a CAF-okon még légkondi is van. Nem jó hír ez a budapestieknek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!