„Sokáig azért utáltam a kultúrbalt, mert egyrészt a kapitalizmusról eltereli a figyelmet, de még inkább, mert a totalitárius, orwelli világ csíráit láttam benne. Ha ez felerősödik – gondoltam –, sorra tiltanak be filmeket, könyveket, gondolatokat, szóhasználatot és humort, írnak át klasszikusokat, egyre növekvő számban, egyre több mindenre kiterjesztve a szexista meg a rasszista jelzőt, a szabadság, de még inkább az egyenlőség jelszava alatt felszámolva minden szabadságot, még a privát szféráét is, betiltva és cenzúrázva minden szót és gondolatot, ahogyan ez a baloldalon mindig is szokás volt, mert a baloldali utópia lényege az ember teljes uralása, létének és lelkének teljes kontrollja, és ehhez az osztályharc csak átmeneti eszköz volt az ipari társadalomban, most pedig mások az eszközök.
Majd pedig, a forradalom vagy megreked és elhal, és az inga visszaleng, vagy megy a maga útján az önfelszámoló végkifejlet felé, a pol poti kristálytiszta megjelenés irányába (ha nem is a fizikai megsemmisítés és megsemmisülés felé, de a kulturális felé mindenképp), mert a forradalmaknak egészen egyszerűen ez a természetük, a fizikájuk.