Tudat feletti pszichohatalom

2020. május 06. 16:22

Propaganda mindig is létezett, mióta kettő vagy több ember él a Földön.

2020. május 06. 16:22
Szánthó Miklós
Szánthó Miklós
Magyar Nemzet

„A posztmodern liberalizmus egyik lényegi innovációja, hogy saját világnézeti eszköztárát értéksemlegesnek állítja be, míg az azzal szemben megfogalmazott politikai válaszokat – azok »politikai« jellegénél fogva – leminősíti. Természetesen a korábbi történelmi időszakok is jellemezhetők egyféle civilizatórikus képességekért vívott harcként, a propaganda (propagare: terjeszteni) mindig is létezett, mióta kettő vagy több ember él a Földön, és az egyik meg szeretné győzni a másikat igazáról.

Az tehát, hogy a korszellem kizárólagosan önmagát tünteti fel erkölcsösnek vagy hogy a történelmet különféle, de egyazon térben és időben létező, értékkötött paradigmák – például katolicizmus és protestantizmus, szocializmus és kapitalizmus – küzdelmeként látjuk vagy láttassuk, nem sok újdonságot hordoz magában. Az azonban kifejezetten a legújabbkori liberalizmus sajátja, hogy miközben sundám-bundám a saját életideálját sokszorosító békeharckombinátként üzemel, hivatalos önmeghatározása szerint a nagyközönség előtt úgy tűnik fel, mintha nem lenne morális színezete.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 35 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jógyerek
2020. május 08. 09:41
Hosszú cikk, de jó! Abban nagyon igaza van, hogy a "konyhakésznek" beállított konszenzus a libsik konszenzusa önmagukkal, nem pedig valami igazi össztársadalmi egyetértés!
annamanna
2020. május 07. 05:30
Miért ne lehetne észrevenni, hogy a "minden rólad szól" és egyéb szövegek tudatmanipulációk? Miért gondolja Szánthó, hogy az emberek hülyék? Meg mi az, hogy "ártatlan propaganda", mert ami nem politikai indíttatású, az szerinte miért ártatlan (miért tűnik ártatlannak)? Miért látja Szánthó ennyire mocskosnak, aljasnak, gonosznak a politikát? Hogy ahhoz képest a legbrutálisabb vodafone-manipulálás is "ártatlan"? Mindenki úgy láttatja a világot, amilyennek látja, mindenki magából indul ki, mindenkinek van egyfajta pozíciója, ahonnan rálát a dolgokra. Miért kéne egy reklámkampánynak teljesen másfajta pozícióból láttatnia a világot, mint ahol a reklámozó van? Szánthó szerint ezt a két nézőpontot brutálisan el lehet választani egymástól, akkor Szánthó az, aki valamiért azt tapasztalja, hogy ő (és a környezete) brutálisan elválasztja egymástól a saját VALÓS nézőpontját, és azt a tudatmanipulációt vagy propagandát, amit másokra kifejt, vagyis amit hangoztat. És ez arra utal, hogy hihetetlenül nagy probléma van Szánthó fejében és a környezetében. A gazdasági és a politikai hatalom soha sehol a világon nem válik el egymástól, teljesen nyilvánvalóan köztudott tény, hogy a gazdasági hatalom befolyásolja a politikát és a politikai hatalom befolyásolja a gazdaságot, ez csak ugyanannak az egyetlen hatalomnak a kétféle arca, megnyilvánulása. Nem létezik gazdaságtól független politika és politikától független gazdság, nem tudom, Szánthó miért akarja elhitetni ennek az ellenkezőjét, de hogy ebben sem mond igazat, az fix. Ha azt mondom, hogy gazdasági erők küzdenek egymással a politikai hatalomért, vagy azt, hogy politikai erők küzdenek egymással a gazdasági hatalomért, akkor nem mondtam ezzel mást, mert a két állítás nagyjából ugyanazt jelenti, és ha valakinek egy szemernyi kétsége is lett volna eddig afelől, hogy ez a kettő ugyanaz, annak elég megnéznie, mit művelt az Orbán-rendszer a gazdasággal. Ahogyan már Jézus is megmondta: "kinek a lépe és felirata van ezen a pénzen?" A gazdasági hatalom (pénz) és a politikai hatalom (császár) tökugyanaz volt akkor is és mindig is. Ebből következően a gazdasági tudatmanipuláció, reklámok és a politikai tudatmanipuláció, reklámok is tökugyanabból az egy forrásból fakadnak, a kettő között nincs semmilyen különbség.
F.Szabó
2020. május 06. 23:34
A reklámokkal történő tudatmanipulálásban (ami már nemcsak vásárlásra ösztönöz, de egyre tudatosabban terjeszt liberális-globalista ideológiát is) az a legzseniálisabb, hogy a manipulálás költségeit a manipuláltakkal fizetteti meg, mert hát a reklámok költségeit mi fizetjük meg az áruk és szolgáltatások árában. Persze a kormányzati tájékoztatásnak mondott reklámokat is mi fizetjük az adóinkban, többek között a szintén minden vásárláskor megfizetett áfában. Szóval végül is mindkét fél minket manipulál a mi költségünkön.
Akitlosz
2020. május 06. 22:39
Sikeres aláírásgyűjtés esetén a bizottság dönt arról, hogy mit csinál. Semmi sem kötelezi a bizottságot, hogy érdemben intézkedjen a sikeres kezdeményezéssel összhangban. Így ez az aláírásgyűjtősdi is csak szemfényvesztés. Az EU azt csinál, amit akar, másra egytrillió aláírással sem lehet kényszeríteni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!