Az Orbán-kormány a vasúti szárnyvonalak leépítésével halálra ítéli a kistelepüléseket

2020. május 30. 11:48

Annyi változott, hogy a felcsúti kisvasutat legalább meghosszabbítják.

2020. május 30. 11:48
Schiffer András
Schiffer András
Facebook

„Lassan másfél évtizeddel ezelőtt, az akkoriban ellenzéki Fidesz azzal tiltakozott, amúgy teljes joggal,a vasúti szárnyvonalak leépítése ellen, hogy ezzel a Gyurcsány-Kóka-kormány halálra ítéli a kistelepüléseket, a fenntartható közösségi közlekedést, s úgy általában a vidéki Magyarországot. Másfél évtizeddel később sunyin, a veszélyhelyzet árnyékában, az Orbán-kormány a vasúti szárnyvonalak leépítésével halálra ítéli a kistelepüléseket, a fenntartható közösségi közlekedést, s úgy általában a vidéki Magyarországot. Annyi változott, hogy a felcsúti kisvasutat legalább meghosszabbítják.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 170 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bunko_jobbos
2020. május 31. 19:04
Sajnos sokan nem értik meg, hogy mit jelent az, hogy fejlődés, változás. Mikor a vasút megépült Magyarországon, óriási előnyt hozott, mert el lehetett távoli vidékekre jut, főleg a terményt el lehetett vinni. Akkor nem volt gáz, hogy kigyalogoltál 2 órát a két falu közös állomására, oszt elvitt a vonat naponta kétszer. Namármost: manapság az autóval kellene ennek a szolgáltatásnak verenyeznie, de minimum a busszal. Olyan ez, mintha valaki követelné továbbra is a szemfelszedő szakmát, ha esetleg felfutna a szem a harisnyáján. :-) Elmúlt, vége. Vagy követelné, hogy mindenhol legyen dobos, aki a híreket kidobolja. :-) Csak azért ragaszkoni valamihez, mert volt, nem jó dolog. Ehelyett a vasút vezetése a következő stratégiát találta ki: -elővárosi közlekedés, -nemzetközi, nagy távolságú (ez Magyarországon számít nagy távolságnak, mert az igazi nagyra természetesen ott a repülő) járatok. Ha valaki józanul belegondol, akkor ez az, amivel a kocsi, busz nem tud versenyezni. A Budapestre bejáró ingajáratok rohadt jók, és népszerűek is. De nem, nekik a Pusztaköcsög-alsó kell, napi két vonatpűárral, 3 utassal. Ne feledjük, hogy itthon a kis köbcentis autók reg.adója nulla, ezzel is támogatva a vidékieket. A buszjáratok sokkal jobbak, és azt is lehetne fejleszteni. De hogy a mellékvonalakra kéne költebni, kétlem.
MayorAnna
2020. május 31. 12:45
Tedd már takarékra magad, kike! Látod, ez (is) a baj v e l e t e k - képtelenek vagytok a jó ízlés berkein belül a mértéktartásra. Csak mondjátok a mantrátokat, míg-okkal-ki nem basznak az ablakon.
ebcsont
2020. május 31. 12:15
A jelenlegi műszaki állapotukban a szárnyvonalak pusztán pszichikai jelentőséggel bírnak, ez tény. A kérdés szerintem ebből adódóan az, hogy felszedjék vagy felújítsák ezeket a szárnyvonalakat? Én a felújításban több fantáziát látok. Szerintem csak akkor lesz valós gazdasági értéke ezeknek, ha ismét érdemi teherszállításra lesznek alkalmasak. Nem látom, hogy miért ne lehetne ez egy konkrét gazdasági célkitűzés a következő évtizedre.
Vakfolt
2020. május 31. 12:05
2015. november 10. Szeged-Szabadka (45 km) A migránshelyzet miatt miatt a vasútvonalon miatt 2015 nyarán megszűnt a közlekedés a határon átvezető szakaszon Horgos és Röszke között, miután a síneken közlekedő migránsok többször is kövekkel dobálták meg a vonatokat. 2015 novemberében a megmaradt belföldi szakaszon Szeged-Röszke között alacsony kihasználtságra hivatkozva szüntették meg a forgalmat.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!