„Szerintem van jobb dolga is Pintér Bélának annál, mint hogy tanácsadói szerződéseket vigyen színre, de nem szeretném, ha a Nemzeti igazgatója csalódott lenne (Vidnyánszky Attila, a Népszavának: »Várom is Pintér Bélától azt az előadást, amelynek témája Kálmán Olga tanácsadói szerződése.«), ezért írok egy vázlatot, hátha valaki lecsap rá. Vagy nem.
A Szerződés -színpadi darab fél felvonásban
A mű nyomaiban a klasszikus görög dráma szerkezeti egységeit használja fel, de csak nyomaiban. Felütésként a SUTTOGÓ PROPAGANDA KAR röviden elénekeli a tanácsadói Szerződés történetét, meghatározva az egész darabon áthúzódó drámai harcra késztetést, az értékpusztulást. A mű újszerűségét és egyben zsenialitását erősíti, hogy a kórus nem említi a Szerződéshez kapcsolható szereplő 25 éves politikai-közéleti újságírói múltját, előválasztási szerepvállalását, pusztán magát a drámai végkifejletet közli. A szereposztás egyediségét jellemzi, hogy a tragikus FŐHŐS személye sem egyértelmű, hiszen az igazi főszereplő, Habonyios egy pillanatra sem lép színpadra, de szellemi ráhatása a cselekményre végig érezhető.
Két kardal között nincs párbeszédes rész, a dialógikus epizód is mellőzve van, mindezt egy igazi drámai cselekvéssor helyettesíti: a humánpolitikai osztályon egy irodai golyóstollal aláírják a Szerződést.
A katartikus élmény csak ezek után következik, amikor az elvonulás közben énekelt rövid kardal alatt a kórus tagjai nyilvánosságra hozzák az addig is nyilvános Szerződés részleteit saját értelmezésükben.
A fotó csak részben illusztráció, hiszen éppen Helenét játszottam a színpadon, és Menelaosszal vívtam, nem a szerződésemmel.”