A Scalában Fischer Ádám volt a karmestere. Mesélt neki a magyarországi élményeiről, arról az időről, amit Magyarországon töltött a hetvenes években, miközben a Szerelem és halál című filmjét forgatta? Úgy tudni, nehezen viselte a hideget.
Budapest szép volt, remek helyszínnek bizonyult, de érezhető volt a megszálló oroszok jelenléte. Ami nekünk mint filmkészítőknek szerencsés helyzetet teremtett, mert az orosz katonákat, semmi dolguk nem lévén, szerepeltetni tudtuk a filmünkben, ami egy vicces háborús film volt. Az orosz katonák lelkesek voltak, mert nagyon unták Magyarország megszállását. És mindent úgy csináltak, ahogy az a nagykönyvben le van írva: csodálatosan meneteltek például. Ideális helyzet volt, katonák játszottak katonákat, amit hitelesen is csináltak.
Ha az Államokban kellett volna 500 katonát foglalkoztatnom, azt nem engedhettem volna meg magamnak, de a Magyarországon állomásozó orosz katonák főleg cigarettát – kartonnyi cigarettát – és hasonló dolgokat kértek, amivel mi boldogan elláttuk őket. Cserébe keményen dolgoztak, ami remek volt. Csak nagyon hideg volt, és nagyon korán sötétedett, így nagyon rövidek voltak a forgatási napok, eléggé elhúzódott a munka, amit nem is nagyon bántam, mert sok minden tetszett Budapesten. A csodás utcák például és az Operaház.
Az a fajta ember, aki a zuhany alatt operaáriákat dúdol?
Nem igazán. Onnantól, hogy belépek a zuhany alá, a legfőbb célom, hogy a lehető legrövidebb idő alatt kiléphessek onnan, és folytathassam az életemet.
Rendezőkollégája, Clint Eastwood odaadó jazzrajongó, akárcsak ön, és ő is játszik hangszeren, csak nem klarinéton, hanem zongorán. Hallotta Eastwoodot játszani? Vagy ő önt?
Sosem hallottam játszani, sosem találkoztam vele. De csakis a legjobbakat hallom róla. Azt mondják, nagyszerű fickó, azt pedig mondani sem kell, milyen jó rendező. Nem kizárt, hogy megtörtént már, hogy ugyanabban a városban tartózkodtunk ugyanabban az időben. Örömmel találkoznék vele.
Eastwood republikánus, ön, gondolom, demokrata.