Az életkor mint politikai választóvonal

2020. január 07. 12:02

Az iskolai tananyag kifejezetten azt célozza, hogy a gyermek eltávolodjon családja és közössége hagyományos értékeitől.

2020. január 07. 12:02
Frank Füredi
Frank Füredi
Látószög blog

„A kulturális attitűdök eltérései igen hathatós következményekkel járnak a nemzedékek közötti kapcsolatokra nézve. A brit kulturális elit, amely hegemón befolyást gyakorol a fiatalokra, szüntelenül azt sugallja nekik, hogy az önző idősebbek kijátsszák őket. Minduntalan azzal traktálják a fiatalokat, hogy jövőjük alighanem sokkal bizonytalanabb és rosszabb lesz az előző generációk életénél. A felnőttek szüntelen becsmérlése olyan légkört teremtett, amelyben immár elfogadhatónak számít megvetéssel illetni az időseket.

Az idősekről azt a sztereotípiát sikerült kialakítani, hogy maradiak és tudatlanok. Azt a szerepet osztották rájuk, hogy szűklátókörű, bigott nemzedék ők, amely ósdi előítéletekhez ragaszkodik. Magatartásuk pozitív ellenpéldájaként szerepel viszont a fiatalok felvilágosult, kozmopolita és másokkal törődő világszemlélete. Ez a pozitív fiatalságkép bontakozik ki a Cultural Backlash (Kulturális ellencsapás) szerzőinek leírásából, akik váltig hangoztatják, hogy a felvilágosult és szociálliberális értékek egyre több követőre találnak a fiatalok között. E fiatalok pedig állítólag már ássák is az idősebbek csúnya, tekintélyelvű, idegengyűlölő politikájának sírját. Kommentátorok egész sora hisz a jelek szerint abban, hogy a fiatalok magatartása nagy horderejű lázadás az idősebb nemzedékek értékei ellen. Az ilyen tartalmú kommentárok gyakran azt állítják, hogy a fiatalok a közelmúltban politikailag egyre elkötelezettebbek, tudatosabbak, sőt, radikálisabbak lettek. Csakhogy a fiatalság választói magatartását nem annyira a radikalizmus jellemzi, mint inkább a politikai konformizmus. Politikai nézeteiket nagymértékben befolyásolták azok az értékek és attitűdök, amelyeket a domináns kulturális intézmények – a média, az iskola és az egyetemek – révén szívtak magukba. A mai szocializációs mintában a család szerepe másodlagossá, kiegészítő jellegűvé vált. Annak folytán pedig, hogy a szocializáció folyamata a családból az iskolák és az egyetemek felé tolódott el, a generációk közötti kapcsolatokban erősödött az elidegenedés.

Az iskolai tananyag kifejezetten azt célozza, hogy a gyermekek eltávolodjanak családjuk és közösségeik hagyományos értékeitől. Az iskolák gondosan rendőrködnek a növendékek attitűdjei felett, és arra biztatják őket, hogy a legfrissebb kozmopolita és terapeutikus divatot kövessék, például a sokszínűséget, a nemi fluiditást, az elfogadást, a fenntarthatóságot és a hagyományellenességet.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 33 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Csák Ányos
2020. január 08. 11:53
"In the 1970s, Furedi co-founded the Revolutionary Communist Party (RCP)." https://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Furedi
Valodi
2020. január 08. 11:35
A kérdés manapság minden ügyben, így ebben is ez: élet vagy profit? Az emberi élethez ugye elsősorban víz, levegő és élelmiszer kell. Mindig így volt és mindig így lesz. Magyarországon viszont már régen nincsenek falvak... A valódi falu nem a mai falunak csúfolt lakó-, nyaraló- vagy szegény-, sőt nyomortelep, nem is "jogi személy agráripari üzeme”, hanem egy emberi közösség és természeti környezetének szerves, önfenntartó gazdálkodásra képes egysége. A politikai hangzavarban sunyi módon gyakran hivatkozott "életképes birtokméret" az elsősorban nem közgazdasági, hanem biológiai fogalom. Ahogyan nem létezik "életképes fegyvergyár", ugyanúgy nem lehet megélhetési konkurense a helyi parasztcsaládoknak semmilyen virtuális képződmény, sem állam, sem jogi személy. Életképes az a birtok, ami elsősorban a művelői saját biológiai létét, továbbá a munkamegosztás miatt a földközelből kiszorult más családok élelmiszerét MINDEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT - tehát olaj és béke híján is - képes megtermelni. Az összes többi formáció káros és fölösleges.... Már Spengler megírta 1918-ban: "A Paraszt történetietlen. A paraszt az örök ember, a közös alap, függetlenül mindenféle kultúrától, ami a városokban honos. Megelőzi és túl is éli azokat, érzéketlenül, nemzedékről nemzedékre tenyészve, földhöz kötődő foglalkozásokra és képességekre korlátozódva, misztikus lélek, nyers, a gyakorlathoz tapadó értelem; alapja és soha ki nem apadó forrása a vérnek, amely a városokban a világtörténelmet csinálja.... A paraszt ősök unokájaként, jövőbeni unokák ősapjaként ereszt gyökeret a földbe. Az ő háza az ő tulajdona; nem a testnek és a javaknak néhány évre szóló illékony együttléte ez, hanem az örök föld és örök vér, tartós és bensőséges egymáshoz kötöttsége..." A mai fidesz-gyakorlatban pedig a " jogi személy" meg az "integrátor" az, ami különösen szapora! Ők a "fenntartható növekedés" zálogai! No meg az atomhajtású háromszáz fejes váltvaforgató eke...
olvaso9
2020. január 08. 11:12
Nagyon fontos írás, köszönet a szerzőnek. Minden olyan tevékenység, amelynek az a célja, hogy szembeállítsa a fiatalokat az öregekkel, aljas és megvetendő (feltehetően politikai indíttatású). Éppen a nemzedékek harmonikus együttélésére, egymásra épülésére és kölcsönös tiszteletére kellene törekedni,
olajfa1
2020. január 07. 16:01
Teljesen egyetértek a szerzővel! Talána hiba az egész "oktatáspolitikában" és a "foglalkoztatáspolitikában" van! Mondjuk... régen... voltak "kézművesek", és gazdálkodók... meg egyebek. Így a "tudás" apáról fiura (gyerekre) szállt… MÁR KISGYEREK KORTÓL! Megvolt a családban a "hierarchia! A CSALÁDBAN!... Na ez lett kidobva mint egy elhasznált pappírzsebkendő! Mert ma valahol valamilyen környezetben felnő egy gyerek... este lefekvéskor látja -jó esetben- a szüleit... aztána tanár mond erről a gyerekről valamit... akár igaz, akár nem... AZ AZ IGAZ, ÉS ÚGY IGAZ... mert eddig egyetlen egy tanár sem tévedett! soha semmiben!... Aztán ez a gyerek meg az egyetemre és mindent megtanul "tudományosan"... no onnantól a gyerek A VILÁG LEGOKOSABBJA! Mondjuk a gyerek megtanuk textilt szőni… és onnantól a kazánkovácsolástól a mikrósebészetig mindenhez ért! Mert ezt sulykolták bele az egyetemen! Innentől nem kell tisztelnie az "ostoba szülőket" akik mondjuk a szatócsboltjuk hasznából taníttatták az "okos gyereket"... Aztán ha a szövőgyár tönkre megy... mert a hasonlóképpen "kikupárt" vezetőség "szakértelmét" a világpiac nem ismeri el... akkor mindenki más a hibás... mert ugye Ők nem lehetnek hibásak… hiszen őnekik van arról bizonyítványuk hogy az egyetemen tanitotakat csak ők tudják... és aki ezt nem ismeri el... -mint pl a világpiac- az a hibás!... Kifordult a világ önmagából!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!