„Itt van például az oktatás kérdése. Ma minden kilométerkőnél elmondják, hogy a klímaváltozás veszélyeiről már az iskolában beszélni kell. Saját kormányzásuk alatt 2 Nemzeti Alaptantervet fogadtak el (2003-ban és 2007-ben), de egyikben sem fordul elő sem az éghajlatváltozás, sem a klímaváltozás szó. Egyetlen egyszer se írták le, pedig már akkor is ismert volt, most viszont minden második mondatukban szerepel. Ezzel szemben a 2012-ben elfogadott NAT-ban nyolcszor fordul elő ez a két kifejezés (az éghajlatváltozás 4 alkalommal, a klímaváltozás szintén 4 alkalommal). Ők csak beszélnek az éghajlatváltozásról, amikor éppen ez divat, mi viszont rögtön cselekedtünk, ahogy lehetőségünk volt rá. De ezen túlmenően is hangsúlyos téma az oktatásban a környezetvédelem.
Magyarország a környezetvédelmi oktatás terén más országok előtt jár, hiszen az éghajlatváltozás témaköre fontos részét képezi a hazai oktatási rendszer által közvetített ismereteknek. Az iskolákban jelenleg a földrajz, a biológia, a fizika és a kémia tantárgyak keretében is tanulnak a fiatalok az éghajlatváltozásról. A jelenleg hatályban lévő – és az újonnan készülő is - Nemzeti alaptanterv kiemelt területként kezeli a fenntarthatóság, a környezettudatosság ügyét. Ennek értelmében a felnövekvő nemzedékeknek meg kell tanulniuk, hogy az erőforrásokat csak tudatosan, takarékosan és felelősségteljesen szabad felhasználni.
Kiemeli a környezetvédelmet a többi ismeret közül, hogy számtalan tanórán kívüli iskolai programnak is ez a fő témája évek óta: Ökoiskola Program, Fenntarthatósági Témahét, Világ Legnagyobb Tanórája, Csodaszarvas iskolai közösségi program, Erzsébet-táborok programja.
Az Ökoiskola Program keretében részt vevő mintegy 1050 köznevelési intézménynek a mindennapjaiba szervesen beépülnek a környezet védelmével és a fenntarthatósággal kapcsolatos tevékenységek.
A Fenntarthatósági Témahét 2016. óta megvalósuló program, amelyhez évről évre az iskolák egyre nagyobb számban csatlakoznak. A 2018/2019. tanévben 1540 iskola több mint 330 000 diákja vett részt a témahéten. Ebben a programban a hagyományos iskolai keretekből kilépve foglalkoznak a klímavédelemmel a diákok.