– mondta a filozófus, és ebben is mennyire igaza volt.
Ám visszatérve a multik hatalmának mibenlétéhez, csak a folyamatos és megállás nélküli befolyásolást látjuk, amit napról napra sikeresebben végeznek. Nem akarsz egy ápolatlan bunkónak tűnni, akit megvetnek a nők? Muszáj lesz ezt a dezodort választanod. Szeretnéd, hogy a barátaid legalább egy kicsit szeressenek? Meg kell venned ezeket a szarokat, hogy egészen biztos lehess benne. No és önmagában a gyermektelenség pártolásával, a szingliség dicsőítésével, az egyedül lenni jó hazug jelszavával mind azt pártolják, hogy megszerezd a szent és mindenekfelett szükséges Terméket. Ugyanis ha egyedül vagy, de minimum is gyerekek nélkül, sokkal többet tudsz magadra költeni, magyarán: nagyságrendileg több ostobaságot rád tudnak tukmálni.
Az elvi alapú és a profit érdekében végzett rombolás kéz a kézben jár, mindkettő részesül a másik érdemeiből, elégedetten lapogatják egymás vállát.
Hosszas évek komoly munkája van abban, ahogy már észre sem vesszük, miként befolyásolnak minket a szórakoztatóipari termékek, a használati tárgyak és a marketing. Dicsőítjük a tárgyakat, úgy és olyan formában, ahogy azt a PR elvárja. Teljesen önként vállaljuk ezt a sorsot és apránként formál át minket a propganda.
Nem magasröptű értekezésekkel és filozófiai távlatokkal, hiszen azokkal nem érnének célt. Éppen csak mindig átlépve a biztosnak hitt határt, miközben cinkosan összemosolyognak veled, hogy ez még belefér? Elfogadható, bevállalod?