Olvastam Leimeiszter kolléga kiváló írását a mainstream cégek népművelő tevékenységéről, melyben a szerző felteszi a kérdést, miszerint „várhatóak-e további, antropológiai és lételméleti megállapítások a piaci szereplőktől”?
A helyzet az, hogy már rég abban a korban élünk, amikor ezek a megállapítások nemhogy megtörténtek, de
a maguk proli eszköz- és érvrendszerével életünk részét képezik.
Valamelyest erről szól a Greta-jelenség is, amibe igyekeznek mindent beledobni a mostanában legeladhatóbb szlogen, a környezetvédelem örvén – nézz oda, még a KDNP is erőteljesebben figyel a teremtett környezet védelmére –, a propaganda pedig úgy kutyul össze mindent, hogy észrevétlenül téged is berántson.
Tegyünk mellé LMBTQ-jogokat, némi antifasizmust – talán hamarosan tényleg terrorszervezetté nyilváníttatnak, God bless Donald Trump, ha megtörténik –; úgyszólván tehát mindent, amit manapság a progresszió örvendetesnek tart. Ez egy előre megkoreografált, minden lépésében kitalált terv, operettfigurákkal és gigacégekkel. Nota bene, Greta annál a szír kislánynál – emlékeznek, aki az ostromlott Aleppo pincéiből twittelt tökéletes angolsággal – is idegesítőbb termék.
Aztán itt van nekünk a lázadás része is, love is love, felszegett állú kiállás, küzdelem az elnyomással szemben, mi szem szájnak ingere. Csakhogy
ma lázadni annyi, mint totális mértékben megfelelni a multinacionális cégek propagandájának
és a nyugati világot az elmúlt 50 évben teljesen markában tartó kulturális diktatúrának. Kiáll az antifa, maszkos forradalmár a menet elejére és nem érti, mit keres a háta mögött a Coca-Cola és az Apple.
Kedves progresszív-újbaloldali forradalmárok, ti azért küzdötök, hogy eggyel több telefont és italt eladjanak az említett cégek. A profit elősegítői vagytok, a kapitalizmus lakájai. A multik hasznos idiótái. Azon multiké, akik amúgy a profit érdekében örömmel csicskulnak, lásd a világ bizonyos részein zokszó nélkül kivágott meleg jeleneteket a Queen-filmből vagy az Apple kínai és szaúdi trükközéseit.
Napjaink legforradalmibb ideológiája a tradíció melletti kiállás
– mondta a filozófus, és ebben is mennyire igaza volt.
Ám visszatérve a multik hatalmának mibenlétéhez, csak a folyamatos és megállás nélküli befolyásolást látjuk, amit napról napra sikeresebben végeznek. Nem akarsz egy ápolatlan bunkónak tűnni, akit megvetnek a nők? Muszáj lesz ezt a dezodort választanod. Szeretnéd, hogy a barátaid legalább egy kicsit szeressenek? Meg kell venned ezeket a szarokat, hogy egészen biztos lehess benne. No és önmagában a gyermektelenség pártolásával, a szingliség dicsőítésével, az egyedül lenni jó hazug jelszavával mind azt pártolják, hogy megszerezd a szent és mindenekfelett szükséges Terméket. Ugyanis ha egyedül vagy, de minimum is gyerekek nélkül, sokkal többet tudsz magadra költeni, magyarán: nagyságrendileg több ostobaságot rád tudnak tukmálni.