A nőnek joga van a testi integritásához, mint minden emberi lénynek: ha valaki megver egy nőt, akkor bűnt követ el.
Azonban emberi jogokkal a magzat is rendelkezik, és ezeket nem írja felül az anya semmilyen egyéb igénye vagy joga. A test feletti bizonyos kontroll joga nem érinti a magzat élethez való jogát, az emberi élőlényeknek ugyanis nem definíciója, hogy egy nő hasában vagy azon kívül tartózkodnak.
Tévedés azt hinni, hogy bármilyen kontextus vagy helyzet felülírja az emberi élethez való jogot. Innentől fogva egyébként minden érv csak olyan véletlenszerű szcenáriók felállítása, melyet már annyira megindítónak vagy felháborítónak érez az abortusz-párti egyén, hogy az adott esetben már hajlandó lenne elnézni a gyermekgyilkosságot.
De nincsen olyan kontextus, amely elfogadhatóvá tenné egy ártatlan emberi élet elvételét.
4. „Megerőszakolták az anyát, ergo meg lehet ölni a gyereket"
Mielőtt bárki megvádolna azzal, hogy relativizálom a nemi erőszakot, gyorsan tisztáznám, hogy természetesen erről szó sincs. A nemi erőszak viszont semmilyen szinten nem jogosítja fel az anyát arra, hogy meggyilkolja a magzatját. Az emberi élet definíciójához nem tartozik, hogy konszenzussal kell fogannia. (Lásd: 1. pont).
5. „A gyermek vérfertőzés során fogant, ergo meg lehet ölni".
Ismét: semmilyen szinten nem szeretném legitimálni a közeli rokonok közötti kapcsolatokat. Viszont az emberi élet definíciójához nem tartozik, hogy ne vérfertőzés során foganjon. (Lásd: 1. pont.)
6. „Az anya fiatal, még nem tudná nevelni a gyermekét, ergo meg lehet ölni a magzatot".
Az emberi élet definíciója azt sem adja meg, hogy hány évesnek kell lennie az anyának. (Lásd: 1. pont).
7. „Az anya nagyon szegény, szegénységben felnőni rossz dolog, ergo meg lehet ölni a magzatot".
A gyermek előre látható anyagi helyzete nem változtat az emberi élethez való jogán. (Lásd: 1. pont).
8. „Ha nem lesz legális az abortusz, akkor az anya megcsinálja magának, és esetleg a saját életét is elveszi".
Ez ugyan szomorú, elítélendő és szankcionálandó, de egyetlen józan társadalom sem kezdheti el legitimálni a gyilkosságot azért, mert „van, aki úgyis csinálja". A hülyeségre és a gonoszságra nincs megoldás, és néhány deviáns eset miatt
nem vezethetjük be, hogy bizonyos embereknek nincsen joguk az élethez.