Itt az új felmérés – ha ez igaz, akkor komoly változás állhat be a Felvidéken
Márpedig igaz. Kihívás, megoldandó feladat azonban még bőven van.
Sokat tanultam a pattintott kövekről, a kovalens-kötésről és a Pitagorasz-tételről, de semmit sem az időmenedzsmentről, a hitelspirálokról vagy a szenvedélybetegségekről.
”1. Nem készít fel az életre
Sokat tanultam a pattintott kövekről, a kovalens-kötésről és a Pitagorasz-tételről, de semmit sem az időmenedzsmentről, a hitelspirálokról vagy a szenvedélybetegségekről. Azt hittem, az iskola majd felkészít az életre, de kapuit elhagyva rá kellett jönnöm, hogy a valódi tanulás csak a küszöbén túl kezdődik. Ha az életet egy könyvhöz hasonlítanánk, az iskolarendszer lenne a kétsoros ajánló. Nem hiszem, hogy ez elegendő szerep.
2. Kitűnőket akar nevelni
Az egyik leglogikátlanabb elv mentén működnek az elit intézmények, szentül hiszik, hogy a színötös bizonyítvány garantálja a fényes jövőt, hogy nagy ember nem válhat olyanból, aki nem képes minden területen a maximumot nyújtani. A valóság viszont teljesen más. A kitűnő tanulók mindenből jók, de talán semmiből sem kiemelkedően, megoszlik a figyelmük ahelyett, hogy egy adott területre összpontosulna. Diákként és tanárként egyaránt számtalan elveszett dicséretes tanulóval találkoztam, és nem, a legkevésbé sem segítette őket a csillag az ötösük peremén.”