A magyar oktatási rendszer 10 sötét bugyra

2019. április 03. 19:33

Sokat tanultam a pattintott kövekről, a kovalens-kötésről és a Pitagorasz-tételről, de semmit sem az időmenedzsmentről, a hitelspirálokról vagy a szenvedélybetegségekről.

2019. április 03. 19:33
Mihályi Fruzsina
20on

”1. Nem készít fel az életre
Sokat tanultam a pattintott kövekről, a kovalens-kötésről és a Pitagorasz-tételről, de semmit sem az időmenedzsmentről, a hitelspirálokról vagy a szenvedélybetegségekről. Azt hittem, az iskola majd felkészít az életre, de kapuit elhagyva rá kellett jönnöm, hogy a valódi tanulás csak a küszöbén túl kezdődik. Ha az életet egy könyvhöz hasonlítanánk, az iskolarendszer lenne a kétsoros ajánló. Nem hiszem, hogy ez elegendő szerep.

2. Kitűnőket akar nevelni
Az egyik leglogikátlanabb elv mentén működnek az elit intézmények, szentül hiszik, hogy a színötös bizonyítvány garantálja a fényes jövőt, hogy nagy ember nem válhat olyanból, aki nem képes minden területen a maximumot nyújtani. A valóság viszont teljesen más. A kitűnő tanulók mindenből jók, de talán semmiből sem kiemelkedően, megoszlik a figyelmük ahelyett, hogy egy adott területre összpontosulna. Diákként és tanárként egyaránt számtalan elveszett dicséretes tanulóval találkoztam, és nem, a legkevésbé sem segítette őket a csillag az ötösük peremén.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 79 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Bananaghost
2019. október 22. 17:25
teljesen egyetértek veled. a magyar oktatási rendszer egy katasztrófa. és azok akik azt mondják semmi baj nincs az oktatási rendszerrel kb ugyanannyira értenek ehhez mint a mostani oktatásügyi miniszter. magyarul buták mint egy feketelyuk. ez az oktatási rendszer abból áll hogy bemagolom ,dogát írunk ,elfelejtem és ez 200x egy év alatt. majd jön ah értelmetlen érettségi amit átkellene nevezni robot kvalifikációs tesztnek és tökéletesen passzolna a neve magához a feladatokhoz/témákhoz. mást sem akarnak mint tudatlan feketelyukakat nevelni a középiskolásokból. az meg egy másik halálos dolog ha valaki azt hiszi hogy azért okos mert szín 5-ös középiskolában,hát gratulálok neki ennél jobb viccet egy évtized óta nem hallottam. ha felvennénk a finn oktatási rendszert már is 1000x jobb lenne mindenkinek: a tanulóknak ,a tanároknak ,a munkahelyeknek/vállalatoknak. de nem mert magyarországon ilyen nyilván nem fog megtörténni. inkább nevelnünk olyan agyhalottakat akik a .... pártra fognak szavazni mert megtehetjük. röviden összefoglalva ha valaki külföldről átjön magyarországra tanulni az 100% hogy egyetemre/főiskolára megy nem pedig hulladék gimnáziumba. mivel a tanmenet mindenhol ugyanaz teljesen mindegy hogy középkategóriás vagy elit gimnáziumba kerülünk ,teljesen mindegy milyen kedves a tanár ,így is úgy is egy darab szemét lesz a tananyag mivel ugyanazt tanulják mindenhol:értelmetlen magolós tantárgyakat. és nem azt mondom hogy az irodalom/történelem/matematika maga rossz. magukban külön külön biztos nagyon érdekesek főleg ha érdekli az embert. de az hogy erőszakkal beleverik a tanulók fejébe mindegyiket értelmetlenül az abszurd
Name7
2019. április 04. 16:42
"Sokat tanultam a pattintott kövekről..." Ez hülye... Őskor nem az a rész, amivel olyan sokat foglalkoztunk töri órákon. Ókori görög, rómaikon volt a hangsúly. Első évben.
Roxána
2019. április 04. 13:59
1. Nem készít fel az életre: Nem is az a dolga, ez konkrétan a szülők dolga, de azért ad segítséget. Pl. a történelem tele van olyan szemléltető példákkal, amelyek a hitelspirálok és szenvedélybetegségek okozta társadalmi konfliktusokat mutatja be, nem egyszer háborút okozva. Időmenedzsment: röpdoga 10 perc alatt. Ha ez nem felkészítés, nem tudom, a szerző számára mégis micsoda. Szerencsére az iskolák dugig vannak értelmes gyerekekkel, akiknek ezeket egyáltalán nem kell a szájukba rágni, se lerajzolni ahhoz, hogy megértsék. 2. Kitűnőket akar nevelni: Nem, azt csak a különböző frusztrációikat a gyerekeikre kivetítő szülők akarják. 3. Elméletalapú: Csak olyan tanárok esetében, akik nem értenek a szakmájukhoz. Aki ért is hozzá, annál a leginkább gabalyodott elmélet is gyerekjátéknak minősül. 4. Nem becsül meg: Menj el magánszektorba dolgozni, majd ott kapsz ízelítőt, mi is az a megbecsülés. Ilyet azoktól szoktam hallani amúgy, akik felnőttkorú, de nem felnőttként is igyekeznek közel maradni anyu szoknyájához. 5. Nem hagyja, hogy azok legyünk, akik lenni akarunk: Nem a rendszer nem hagyja, hanem az olyan okoskák, mint a cikk írója. Az a művész, akinek nincs általános műveltsége egyébként, nem művész, csak valami ripacs. Képzeljünk el egy magát festőnek tartót, amint épp Magyarországot rajzolna, mondjuk, kocka alakúra, mert az olyan művészi... 6. Túlterhel: Alkalmatlan tanároknál valóban. Régen azért 1 tanár tudott oktatni 4-6 évfolyamot is, úgy, hogy az egyetemek sem kongtak aztán az ürességtől. Bár, ezt csak történelmi emlékeim alapján merem állítani, szóval, ha épp túl voltam terhelve, lehet, félreértettem valamit. 7. A másságot problémaként kezeli: Nem kezeli problémaként, csak nem tud vele mit kezdeni. Kicsit olyan, mint a nagyüzem-kézművesség különbözősége. Mindenesetre talán ez az egyetlen pont, ahol értelmes vitát lehetne folytatni a cikkíróval, bár vannak kétségeim azért. 8. Elavult és unalmas: Mégis rohadt sokba kerül megvenni egy van Goghot, arról nem beszélve, hogy most a kishölgy sem tudna ilyen csoda cikkeket rittyenteni, ha pl. nem esik Newton fejére az alma, és hasonló. 9. Nem gondolkodni tanít: Hát, ha elárulná a kettő közti kapcsolatot, akkor az tényleg nem gondolkodni tanítás, hanem szájbarágás lenne, ennek hiányában szerintem pont gondolkodni tanít. Már akit lehet. 10. Mind másként esünk áldozatául: Jelentős többségünk úgy, hogy tanulmányai során 20 tanárából csak 1-re merné azt mondani, hogy igen, ő igazi tanár volt. Szerencsére legalább 1 mindenkinek jut, így a viszonyítási alapja mindenkinek megvan ahhoz, hogy tudjon különbséget tenni, és fel tudja tenni a kérdést: mi lett volna belőlem, ha 20 tanárból legalább 10 igazi tanár lett volna, és nem csak a fizetési csekkjéért jajgatna?
tevevanegypupu
2019. április 04. 13:54
Kell az általános műveltség, akárki akármit is mond. Ha már nincs, akkor vége a világnak, az emberekből gépek lesznek, értelem,érzelem nélküli robotok. Egyébként a pattintott kő az ősembernek épp olyan fontos volt mint most mondjuk egy okostelefon..
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!