A BMW-ről azt mondják, hogy a végső döntésben komolyan nyomott a latba, hogy Debrecen rendelkezik kereskedelmi repülőtérrel. Nem feledkezhetünk meg azonban a korábban említett hazánk fiáról, Anisits Ferenc világhírű BMW-s motorfejlesztő mérnökről. Joggal gondolhatják a cég tulajdonosai, hogyha ilyen mérnököt a kommunista időkben is ki tudott bocsátani a hazai műszaki felsőoktatás, akkor ez talán ma is sikerülhet. Reméljük, ebben a törekvésünkben a BMW is segítségünkre lesz, hasonlóan a többi nagy német prémium gyártóhoz. Feltételezhető, hogy Anisits – aki 2014-ben komoly magyar állami kitüntetést kapott – hazánkhoz hű lobbitevékenysége is sokat számított a cég döntésében. Ráadásul a debreceni telephely több szempontból is célszerű, észszerű és még méltányos választás. A környék, beleértve a szomszédos Erdélyt, Kárpátalját, sőt Kelet-Szlovákiát, viszonylagos bőséggel kínál munkavállalókat, köztük számos magyar anyanyelvűt. A munkaerő-merítési bázis – schengeni alapon – kiszélesedett, és talán Ukrajnával is meglehet egyezni, s ebben segíthet a határon túliak magyar útlevele.
A fő üzenet azonban úgy hangzik, hogy a termelő tőke kedveli a politikai és piaci biztonságot, szemben azzal a balliberális összevisszasággal, amely manapság egyes európai kormányok produkálnak. Ki más tudná ezt a különbséget jobban értékelni, mint a német átlagnál hagyománytisztelőbb dél-német régiók, főként a bajorok?”