A történelem meghamisításáról

2018. július 16. 22:28

Pár éve kiderült, hogy honfoglaló őseink vonulása nemcsak keletről nyugatra, hanem északkeletről délre irányult, az eddig feltételezettnél jóval rövidebb ideig tartott.

2018. július 16. 22:28
Czakó Gábor
Magyar Idők

„Pár éve kiderült, hogy honfoglaló őseink vonulása nemcsak keletről nyugatra, hanem északkeletről délre irányult, továbbá az eddig feltételezettnél és a tankönyvekben olvashatónál jóval rövidebb ideig tartott.

Türk Attila régész vette a fáradságot és követte Árpád népének útvonalát. Munkálkodása kiderítette, hogy a honfoglaló vonulás az eddig elképzeltnél gyorsabb volt. A feltételezett levédiai szálláshelyen ugyanis »nem találtak a magyarokéhoz hasonló leleteket a régészek. Türk Attila az eredményekből arra következtet, hogy a korábbi nézetekkel szemben sokkal rövidebb ideig vagy egyáltalán nem tartózkodtak itt elődeink. Összességében is elmondható, hogy a magyarok vándorlása a Volga és a Kárpátok között sokkal gyorsabban – mindössze néhány évtized alatt – ment végbe, mint azt eddigi ismereteink alapján hittük.« (A Zalamédia tudósítása, 2018. július 11.)

Tehát jócskán akadhattak a vonulók, sőt az ide érkezők közt olyanok, akik még Szabáriában születtek. Innen a negyvennél több Szabar, Zobor, Zombor stb. helyünk Kárpát-medence-szerte. Innen van legrégebbi írott nyelvemlékünk, a Kr. u. 43-ban városi rangra emelt S(z)abaria neve.
Azt is tudjuk, hogy népi rokonság nincs a magyarok és a finnugor népek között. Az önmagát – a Bach-korszak óta – egyedül tudományosnak és hitelesnek minősítő tudóscsoport a genetika, a zenekutatás, a régészet stb. részéről ért kemény csapások sorozata után természetesen nem húzódott vissza a magánéletbe. A néprokonság ügyét lazán a kukába pottyantotta, és úgy tesz, mintha sosem vallotta volna. Nem visszavonult, hanem visszasettenkedett a nyelvi rokonság sánca mögé, és úgy tesz, mintha százötven éve is ugyanezt vallotta és erőltette volna. Mégsem siklott ki kényes helyzetéből.

Mert ha netalán így volt, vagy akárhogy, akkor miként lehettünk volna hantik, manysik és más Urál-vidéki finnugorok atyafijai, akik ebben az időben, meg még utána is a kőkorban éltek?

Mi pedig – mármint őseink – az Urál-térségbe érkezésünk idején, Kr. e. 2000 tájékán bronzművességet és fejlett építőtudást hoztunk magunkkal. Erre fény derült a Szovjet­unió összeomlása után, amikor az említett vidéken körülbelül 22 erődváros és számos falu maradványai kerültek elő a hadicélból korábban szigorúan elzárt területen. A feltárás máig nem ért véget. A világháló a Szintasta, ­Arkaim stb. hívószavakra sok leírást és felvételt ad.

Türk Attila és csoportja az uráli átjáró magasságában, az Uelgi-tó déli partvidékén végzett ásatás során számos, a későbbi honfoglalókra jellemző leletet tárt fel: fegyverek, ékszerek, tarsolylemezek, lószerszámok és hasonlók maradványait.

Ezek elárulták a hozzáértőknek, hogy a magyarság indulás előtti tárgyi kultúrája megegyezik a Kárpát-medencébe való bevonulás utáni időszakból előkerült leletekkel. Vagyis nem voltunk finnugorok se genetikailag, se kulturálisan, se sehogy. Mindenkor a saját műveltségünk szerint éltünk. Ezeknek, vagyis a tényeknek a nyomozása kimaradt a hivatalos akadémiai célok közül.

Vagy miért beszéltük volna a környékünkön vadászgatók, gyűjtögetők nyelvét, amelynek nem is lehettek szavai a mi hitvilágunkra, városainkra, felszereléseinkre, közlekedésünkre, munkánkra, hiszen ilyesmikkel nem rendelkeztek? Nem ezerszer valószínűbb-e, hogy ők vettek át tőlünk szavakat és más nyelvi elemeket?

Van példa a világtörténelemben arra, hogy egy kis létszámú, szétszórtan és beszédében széttagoltan élő, kezdetleges anyagi és társadalomszervezési fokon élő nép egy nálánál minden tekintetben igényesebb, haladóbb, iparűző-kereskedő, városlakó nemzet nyelvadója legyen?

Akit a kérdés komolyan érdekel, nézze meg az Urál menti, úgynevezett Szintasta-kultúra városait, kapcsolt részeit és egyéb leleteit. Földvárai éppen olyan eljárással – gerendaváz, döngölt földtöltés, gyeptéglaburkolat – készültek, mint a Tiszaalpár és Szabolcs köz­ség melletti földvárak.

Hogy az ugor–magyar kultúraátadási irány híresztelése hazug, annak további bizonyítékai a honfoglalás kori és az azt megelőző időből származó rótt nyelvemlékeink. Nem csoda, hogy ezekre tücsköt-bogarat kiabáltak, és ma is rágalmazzák őket népünk ellenségei. Ezek az írások kellő előtanulmányok után – mert a latin ábécé elsajátítása sem a korszerű gyermektápszerek fogyasztásával történik – különösebb megerőltetés nélkül kiválóan érthetők, tehát már az Urál-vidéki őshazában nagyjából a mai nyelvünket beszéltük. Ugyanis a nyelvünk – a gyöknyelvek természete szerint – nem változott oly gyorsan, mint más nyelvcsaládok tagjai, például a finnugorok beszéde. Sok-sok szót, fogalmat, népdalt, mesét hagytunk rájuk, amelyek töredékeit, válogatott elemeit be is építették a kultúrájukba, már amelyik – kellő átalakítás után – beilleszthető lett.

Maradjunk ennyiben. Gondolkodjunk ötletelés helyett!

A 907-es pozsonyi csatában harcolt bajor–frank sereg tisztikarának veszteséglistája – a királyt leszámítva – alig csekélyebb, mint a miénk volt Mohácsnál. Ebből következtethetünk az eredeti létszámra is, az közel lehetett a miénkhez, tehát nagyjából 25-30 ezer fő közötti. Ennél nyilván nem kevesebb, hiszen a feladat mérete és célja nem volt más, mint a magyarok eliminálása, felszámolása, kiszorítása a Kárpát-medencéből. A kitűzött cél vajon elérhető lett volna kisebb haddal? Aligha. Elérhető lett volna a zalai mocsarakban, miként némely bajkeverők javasolják? Talán ha Pribina morva származású gróf, nyitrai fejedelem szláv maradékait akarták volna elkergetni.

A német sereg nyilván keletre tartott, ahol kémeik szerint esetleg elérhették a magyar központokat. Korábban Nagy Károly és utódai meg is találták a főbb avar helyeket, és ki is rabolták őket.

Maradjunk annyiban, hogy nyelvrokonság- és történelembütykölőink újabb megrendítő csapásokat szenvedtek el az igazságtól. Ez persze most sem indítja majd őket arra, hogy kiírják lakásuk ajtajára: bocs, hazám!”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 124 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
alter_ego
2018. július 17. 16:56
Mondjátok már meg Mandi, hogy a beütött címet miért harapjátok le?
alter_ego
2018. július 17. 16:55
http://www.archeologia.ru/Library/Image/35ecb1a304cf/show/pic12
alter_ego
2018. július 17. 16:50
Kevesen ismerik, pedig ez az alap: Евгений Николаевич Черных — российский археолог, заведующий лабораторией естественно-научных методов Института археологии РАН Jevgenyij Nyikolájevics Csernyih, orosz régész, az Orosz Tudományos Akadémia Régészeti Intézete Természettudományos módszerek Laboratóriumának vezetője Balkán-Kárpát fémkohászat „Az első jelek Az időszámításunk előtti V. évezredben az Adriai-tengertől egészen az Alsó-Volga-vidékig tartó térségben a régi világban itt volt a rézkor legelső kohászati helyszíne. Mi ezt Balkán-Kárpát névvel illetjük, mivel a fő termelő központok alapvető kohászati központjai itt találhatók, a gazdag rézérc bányászat területén, az Észak-Balkánon és a Kárpátokban. Itt sok az érceiből olvasztott réz-lerakódás, és az itt gyártott eszközök és a fegyverek.” ------------ Továbbá írja, hogy innen látták el a keleti régiókat úgy nyersanyaggal, mint késztermékekkel. Felfedezték továbbá azt is, hogy a különböző kohászati központok kapcsolatban álltak egymással, rendszert alkottak. Fontosságuk rendkívüli, írja továbbá Csernyih, innen terjedt szét a rézkohászat globálisan, s innen veszi eredetét a tervezett bányászat és termelés, valamint ez a jelenség rakta le civilizációnk egyik legfontosabb alapkövét, ami a modern világ egyik alapja is. Az a tény, hogy itt volt a rézkohászat első helyszíne, először sokakat meglepett. A történettudomány és a régészet látszólag sérthetetlen axiómái szerint ez nem lehetett így, mert az elsőnek elismert térség Mezopotámiában, vagy Egyiptomban volt, az is nem korábban a III. évezrednél. A radiokarbonos vizsgálatok bevezetése óta azonban drámaian megrendült a régi spekulatív kép. (Az ő szavai!) Az aktívan fejlődő elemző munka lépésről lépésre könyörtelenül kimutatta, s állította, hogy a többi ókori volt a kezdetlegesebb, s volt magasabb színvonalú a balkano-kárpáti fémkohászat. Majd jön az ott élő emberek életkörülményeinek leírása. Főként mezőgazdasággal foglalkoztak, s közöttük éltek a kohász szakmabeliek. A második helyszín, az előzőből kinőve, a mai Nyugat-Ukrajna, a Dnyeper jobb partja. Az itt lévő egyik város után: Tripolje, vagy Kukuteni-Tripolje kultúra az elnevezés. A fémmegmunkálás nagyon hasonlít az eredetire, azzal a különbséggel, hogy ott nem voltak bányák. A rezet a Kárpátokból vitték be. Majd ez a kultúra terjedt tovább a sztyeppe felé, egészen az Alsó-Volga-vidékig. A kohászat egy primitívebb formáját találták itt a kezdeti időkre nézvést. Majd egy megjegyzés következik: Számos régész úgy véli, hogy két nagyon különböző szintű fejlődésűek voltak a keleti és nyugati társadalmak, s a nyugati technológia jött keletre a „barbárokhoz”. Ezt állítja a „felvilágosult” nyugat. Itt az ideje, hogy hirdessék az új axiómát! „A fény a Nyugattól?” (Írja szerényen.) Stb., stb. A többi a térképekből kisilabizálható. A Kárpát-balkáni fémkohászat és kiterjedése: 1. Lengyeli kultúra > 2. Tiszapolgár-Bodrogkeresztúri kultúra > 3. Vinca kultúra > 4. Krivodol-Szelkuca kultúra > 5. Gumelnica > 6. Cucuteni-Tripolje > 7. Novodanilovszk > 8. Szrednüj-Sztog II. > 9. A kultúra határa a Volgánál 10.-11. Peremterületek http://www.archeologia.ru/Library/Image/35ecb1a304cf/show/pic12 (рис. 12; рис. 11.) http://stepnoy-sledopyt.narod.ru/history/esp/esp.htm -------------------------- És innen tovább...
Rasdi
2018. július 17. 15:09
Kár, hogy ezt a cikket a szerző írta. Bár mondanivalója lényegével, a magyar történelem immár legalább 1000 éves meghamisításának tényével nagyon is egyetértek. Nem elsősorban a tényekkel, mint teszem azt a honfoglalás hozzávetőleges évszáma (895 vagy 896), Vajk/István megkoronázása, de már az is kérdéses, csak "választás" szerinti, hogy kitől "kapta" István a koronát. Kétségesnek tartom továbbá, a kereszténység "felvételének" megítélését. Elsősorban az akkor uralomra jutott kereszténység (amelyik az addig széles körben ismert ékírás ismerete helyére erővel behozott "hivatalos" latin írással az írástudást a kolostorok falai közé szorította) érdekeit szolgálja, hogy nem -1. Mohácsként, hanem "a magyarság megmaradásának kulcsaként" emlékezünk meg róla. A vonatkozó finn-ugorságot pedig a "csillagász-nyelvésznek", Sajnovicsnak köszönhetjük, no meg az egész megerősítését Trefort Ágostonnak, aki a XIX. század végén a kelet-ázsiai rokonság gondolatának újabbkori feléledésének idején döntött a kutatási pénzek elosztásáról. Ezt az MTA előtt is elmondta. (Had ne keressem elő a pontos idézetet.) Egy ilyen döntés évtizedekig hathat a tudományág viszonylagos belterjessége, és a hivatalos "tudományos pozíciók" odaítélése következtében. A cikk sajnos a témához mérten felületesre, és olyan "karakterdíjért" felületesen összehánytra sikeredett
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!