Napjaink szándékos és műgonddal kivitelezett elhanyagoltsága, politikusok esetében a „nép” vélt „színvonalára” történő „leöltözés” egyszerre utasítja el a „sznobizmusnak” tartott igényességet és stílusosságot, és kifejez valami egészen elképesztő egoizmust.
A trehány külső a kötelmek nélküli életre való törekvés megnyilvánulása.
Aki kötelmek nélküli életet akar, ne harcoljon köztisztségért – bár attól tartok, hogy a „mindent szabad” és az „Ide nekem az oroszlánt is!” jelszavával játszi könnyedséggel megnyerhető egy választókerület.
E néhány bekezdést olvasva talán rájöttek arra, hogy a stílus nem csupán esztétikai, hanem erkölcsi tényezőktől is függ. Mindaz, amely az emberek – nem csupán köztisztségre pályázó nők és férfiak – külső megjelenésében hatásvadász, közönséges és nem helyénvaló, a jellemről állít ki bizonyítványt, és merőben ellentétes azzal az esztétikai igénnyel és azzal a kötelességtudattal, amely nélkül nem képzelhető el másokkal együtt élhető civilizált élet. Akár fontosnak tartják, akár nem, a stílus döntő tényező abban, hogy milyen benyomást keltünk, és e benyomások mélyebbről magyaráznak meg irántunk tanúsított emberi reakciókat és velünk szembeni cselekedeteket, mint az észérvek. Kívánatos lenne, ha ezt kormányzottak és kormányzók egyaránt tudnák.
Korunk embere e régi bölcsességek iránt tökéletesen süketnek mutatkozik, holott a nyilvános beszéd és a meghitt társalgás, a hallgatás, a társaságbeli érintkezés, az étkezés és a helyénvaló öltözködés tudása a civilizált élet elemi feltételei.