A migráció frivolitása

2018. április 03. 11:29

Magyarországon a migrációt segítő, támogató és magyarázó szervezetek vezetésében és működtetésében többségében vannak a harminc körüli hajadon (ha van is férjük, nevét kivétel nélkül egyikük sem viseli) nők.

2018. április 03. 11:29
Békés Márton
Békés Márton
Látószög

„A számok magukért beszélnek: Magyarországon a migrációt segítő, támogató és magyarázó szervezetek vezetésében és működtetésében többségében vannak a harminc körüli hajadon (ha van is férjük, nevét kivétel nélkül egyikük sem viseli) nők. Velük kapcsolatban a következő, immár általános kérdések merülnek fel:

Miért nem emelték fel hangjukat a bevándorlók vagy migráns háttérrel rendelkező férfiak által európai nőkkel szemben elkövetett (nemi) erőszak ellen?

Hogy tolerálhatják az újonnan betelepülő férfiak által a menedékhelyeken és utcákon elkövetett erőszakot?

Fel tudják-e oldani azt az ellentmondást, hogy védenceik a (muszlim) nőket az iszlámból eredő elnyomásnak vetik alá?

Hogyan egyeztetik össze saját szekuláris–racionális világnézetüket azzal, hogy az új betelepedők túlnyomó többsége hívő muszlim?

Hogyan számolnak el lelkiismeretükkel azzal kapcsolatban, hogy tevékenységükkel a már régóta leküzdött európai patriarchális berendezkedésnél sokkal elnyomóbb muszlim férfiuralom importálását segítik elő?

Miként egyeztetik össze világképükkel, hogy védenceiknek olyan szokásaik vannak, amelyeket Európában régóta nem tolerálunk (nők elnyomása, homoszexuálisok üldözése, erőszakos térítés, más hitre való áttérés tilalma), bizonyos, kifejezetten muszlim gyakorlatokról nem is beszélve (halal-vágás, klitorisz-csonkítás, gyermek- és kényszerházasság, vallási bíróságok, sáría-őrjáratok, gyűlöletimámok)?

A női emancipáció, a feminizmus és a gender equality híveiként mit szólnak ahhoz, hogy a 2015 óta betelepült muszlim nők 80 százalékát sem iskolába járni, sem dolgozni nem engedi férfi hozzátartozójuk?

Miként tekintenek az Európában újonnan megjelent, a migrációs hullámoktól nem függetleníthető olyan jelenségekre, mint a (muszlim) nők térhasználati, közéleti, társadalmi korlátozása (csak férfiaknak fenntartott kávézók, ruhaviselési szabályok)?

Hogyan állnak hozzá a muszlim háttérrel rendelkezők között terjedő antiszemitizmushoz és Izrael-ellenességhez, amely a csaknem kizárólag férfiak alkotta tüntetéseken rendszeresen hangot kap, sőt már zsidóellenes gyilkosságokhoz is vezetett Franciaországban?

Mit szólnak a szekularizált Európába özönlők által képviselt vallásos, muszlim normák és társadalomszervezési elvek térhódításához, főként női szemszögből?

Az emancipált, hajadon liberális nők és a fiatal, egyedülálló, muszlim férfiak Willkommens-koalíciója nem kevés sanda feltételezést válthat ki.

Azon sem csodálkoznánk, ha egyesek azt gondolnák, hogy ez esetben az ókori Róma egyik alapító mítoszának, a „szabin nők elrablásának” fordítottjáról van szó, amikor a szabin nők szereznek maguknak férfit.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 93 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
szekula
2018. április 03. 23:21
A jelenség messze nem ennyire specifikus; minden közélettel foglalkozó nő baszatlan. Ha ugyanis rendesen meg volna baszva, nem foglalkozna közélettel.
Benderik
2018. április 03. 21:41
Megnéztem a hivatkozott MTA-tanulmányt, az a kérdéses bekezdésben ezt írja: "Az adatbázisban családi állapotra vonatkozó adatok nem álltak rendelkezésre, így csupán következtetni tudunk arra, hogy a menedékkérők mekkora hányadát teszik ki családok. Egyedülálló nők és a 15 évesnél fiatalabb kísérő nélküli kiskorúak meglehetősen ritkán bukkannak fel a menekültügyi rendszerben, ezért a nők és 15 évesnél fiatalabb gyerekek nagy valószínűséggel családokban érkeznek. De még ha azt feltételezzük is, hogy minden nagykorú nő házastársával érkezett, jelentős férfitöbblet marad a felnőtt korosztályban. A családosok mindenképpen csak töredékét alkotják a menedékkérőknek, jellemzően fiatal, egyedülálló férfiakról van szó." A nagy kérdés az, hány családfő érkezik egyedül, mert családját nem lenne biztonságos hoznia, hogy majd aztán pénzt utaljon haza, vagy reménykedik a későbbi beengedésükben. Elszórt interjúkban ezt sokan mondták, és Németországban is a legújabb kérdés a családegyesítési hullám. Erre pedig a tanulmány nem tudja a választ, mert ilyen adatai nincsenek (első mondat), következtetéseit az érkezők nemi arányaiból vonja le. Amitől persze még a befogadást szervező nők reménykedhetnek, hisz' persze az hal meg utoljára. De a családosok számát nem tudjuk.
Pelso j.
2018. április 03. 19:07
Hát neked meg mi közöd hozzá, hogy az említettek kinek a nevét viselik?? Netán kinevetnek a harminc körüli hajadonok, ezért itt uszítasz ellenük?
catalina9
2018. április 03. 16:52
Jó pár évvel ezelőtt egy parkban olvasgattam egy padon, egy játszótér közelében. Néhány kismama ült körülöttem és pár kisgyerek totyogott körülöttük, még nem a szinglik voltak korunk hősei. Aztán egyszercsak jött egy óvodás csoport, volt vagy húsz 4-6 éves gyerek, többségük lány. Nagy szervezkedésbe fogtak, fogócskázni akartak. Először egy fát kijelöltek „HÁZ” nak. Majd jött a fogó kinevezése, több jelentkező is akadt, mindegyik fiú volt. Aztán a fogó elkezdte kergetni a lányokat, azok meg piros arccal, kacagva menekültek. Ügyesek voltak, nehéz volt utolérni őket. Ha sikerült, akkor az elkapott lány lett volna fogó. De nem így lett. A lány az utolsó pillanatban leguggolt, és azt kiabálta „nem ér a nevem”, és innentől védelmet élvezett. / Hol volt még a HaHás Teczárlovag.. / Kicsit nehezteltem a lányokra, de aztán elámultam. A fogó lovagiasan felemelte a lányt, aki vagy zálogot adott neki, vagy egy puszit. A fiú pirult, a lány kacagott és futott tovább. Ám voltak lányok, akik fokozott védelmet élveztek, a HÁZ ugyanis védett terület volt, aki a kezével hozzáért a fához, az zálog nélkül is érinthetetlen volt. Ahogy már hosszabb ideje figyeltem, látom ám, hogy a házat ugyanaz a három-négy lány bérelte ki, tőlük más nem is nagyon fért oda a fa törzséhez. Ők voltak főszereplők, a leghangosabbak. Mikor nem volt fogóveszély, egy lépésre elhagyták a házat, hangosan kritizálták a futkosó lányokat, fiúkat, kinevettek mindenkit, provokáltak. Ám elég volt, ha a fogó feléjük nézett, már rohantak vissza és izgatottan tárgyalták meg az elhárított veszedelmet. Ha a fogó mégis hozzájuk ért, hangosan sikítozva panaszkodtak az óvónéninek, a fiúk bántanak minket a HÁZ-ban. Mellettem egy óvódás kislány játszott egy kis műanyagbabával. Kérdeztem tőle, „te nem fogócskázol?”, mire ő „nem én beteg voltam, nekem még nem szabad kiizzadnom” De hát nem kell izzadnod, te is beállhatsz a HÁZ-ba mondom én. Rámnézett, majd így felelt, „azok gyáva pisisek”
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!