Elemzőt kérdeztünk: meddig támogatja az ellenzéki média Magyar Pétert a botrányos mondatai után?
Mint ismert: a Tisza Párt elnöke kijelentette, hogy a számára nem kívánatos sajtó munkatársait „belöki a Dunába”.
S ami a győzelem valódi jelensége: nagyjából semmi. Csupán szimbolikusan fontos, politikailag nem.
„S ami a győzelem valódi jelensége: nagyjából semmi. Csupán szimbolikusan fontos, politikailag nem. Miért?
Alapjáraton senkit nem érdekelne, kicsoda Hódmezővásárhely polgármestere, a helyi lakosságot leszámítva, ám a településen 28 éve nem tudott győzni a baloldal, néhány önkormányzati képviselői körzetet leszámítva, ez azonban most megdőlt, vagyis az ellenzék ott tudta gyengíteni a Fideszt, ahol a (egyik) legerősebb. Márki-Zay (57,49%) csaknem 16%-al győzte le a Fidesz-KDNP jelöltjét, Hegedűs Zoltánt (41,63%), ami 22903 szavazat alapján 3608 szavazatot jelent a független jelölt számára. A 60-61%-os részvétel tükrében ez a szám nagy különbség, és azt mutatja, hogy az »ellenzék« tudta mobilizálni a saját választópolgárait. Márki-Zay Péter a kampány során folyamatosan használta a közösségi média adta lehetőségeket: folyamatosan tartotta a kapcsolatot a választóival, videó üzeneteket posztolt, emellett folyamatosan kiemelte, hogy 60% felett legyőzhető a Fidesz. Az önbeteljesítő jóslat alapján fontos kialakítani a választóban azt az érzetet, hogy szavazata nem lesz elvesztegetett, hiszen gyakran megfigyelhető, hogy a választó, bár változást akar, nem megy el szavazni, mert a közvélemény-kutatásokban szereplő bizonyos pártok felülreprezentáltsága, a média és egyebek miatt azt a következtetést vonja le, hogy a verseny már eldőlt, nem érdemes másik pártot választani. Azonban, ha egy párt meg tudja győzni az erejéről, legyen az reális vagy hamis, nagyobb hajlandósággal fejezi ki az akaratát, abban a hitben, hogy az érvényesülni is fog.
Jelen esetben pedig az önmegtagadó jóslat elmélete is megjelenik jól kivehetően azokból az üzenetekből, amelyekben számos politikus gratulált Márki-Zay győzelméhez.”