„Ezek a trendek bármikor megváltozhatnak, hiszen pár éve egy előadáson azt mondta: kizárt, hogy az RTL híradója komolyan foglalkozzon politikával, hiszen azt nem nézik. Aztán láttuk, mi történt, miként azt is: a híradót nézik.
Szerintem én nem ezt mondtam, de akkor tegyük ezt helyre. Az, hogy mikor mennyi politikával foglalkozik az RTL híradója, az nagyon komolyan függ az aktuális nézői igényektől. Meg lehet nézni, milyen távolságban van a Híradó és a Tények nézettsége. Tényleg volt olyan időszak, amikor azt éreztük, az emberek nem akarnak politikát nézni, apatikusak voltak. Ez meghatározta a fő híradónk karakterét. Ezen mindenki sokat sajnálkozott, de a világban máshol is átalakultak a fogyasztói igények. Emlékszem arra, amikor a német RTL akkori hírigazgatója panaszkodott, mert korábban el nem tudta volna képzelni, hogy a híradójuk beszámol a milánói Fashion Weekről, most meg tudósítójuk van a helyszínen. Ha megnézzük az osztrák, a német, az olasz piacot, azért elmondható, hogy még a kereskedelmi média is tartott meg komolyabb, véleményformáló, közéleti műsorokat. Persze közben benne van a híradóban a milánói divathét is.
Vissza lehet ellenőrizni, minden ott van az RTL Moston: az összes fontos politikai ügyről beszámoltunk. Évekre visszamenőleg lehet ellenőrizni.
Ez egy könnyű válasz, hiszen mindenről be tudok számolni 30 másodpercben is. Nem mindegy, hogy a hírekről hangsúlyosan számol be egy híradó, vagy csak ledarálja, hogy aztán újra növelhesse a bulvár iránti igényt.
Maximum kiszolgáljuk a bulvár iránti igényt.
Nem ismerjük a folyamatot, azaz nem tudjuk, mi miért van.
Szerintem a hozzáértők pontosan ismerik a folyamatot. Én nem hiszek abban, hogy mi a bulvár iránti igényt nagyon tudnánk növelni, azt inkább csak kiszolgáljuk.
A kor, a megváltozott médiafogyasztás mindenhol a világon növelte az igényt a bulvárra.”