„4. Tényleg figyelj a másik mondandójára! Kérdezz, pontosíts, próbáld meg tényleg megérteni a másik gondolatmenetét. Ha csak az vezérel, hogy igazad legyen, hogy »megnyerd« a beszélgetést, mert akkor nem tudsz érdemben figyelni a beszélgetőpartneredre. És az is lehet, hogy ő a tájékozottabb, vagy az ő véleménye a relevánsabb egy-egy részkérdésben.
5. Tarts ki! Ha egy helyzet kezd kellemetlenné válni, ne válts témát, ne vicceld el, hanem dolgozzátok magatokat keresztül rajta addig, amíg valami építő jellegű végponthoz nem értek, még ha ez nem is teljes megegyezést jelent. (Ha valaki azonban szándékosan, durván sérteget, az egy biztos jele annak, hogy nem a produktív eszmecsere vezérli, ilyenkor szállj ki a helyzetből!)
6. Válaszolj az ellenvetésekre! Odaadó figyelemmel kövesd az ellenérveket, akkor is, ha ez a nehezebb választás. Ha vannak megoldatlan pontok, amikben nem tudtok megegyezni, nehéz lesz bármilyen előremutatót elérni, mert ezek a megoldásra váró, eltérő nézőpontok újra és újra fel fognak jönni később is. Ez végül az »egyetértünk, hogy nem értünk egyet« szituációhoz fog vezetni, ami nem a legideálisabb eredmény. Tehát próbálj meg a felvetett ellenérvekre is érdemben reagálni, még ha nem is értesz egyet vele.
7. Informálódj a témákról, amihez hozzászólsz! Minél többet tudsz egy adott témáról, annál informáltabban, hatékonyabban és
építőjelleggel tudsz hozzászólni. Tehát érdemes tájékozódni mielőtt véleményt formálsz, és tisztában lenni azzal is, hogy mit nem tudsz.”