Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Miért „szerzőtlenít” üzemszerűen (azaz nem néha, hanem rendszeresen) az Origo és a Ripost?
„Miért »szerzőtlenít« üzemszerűen (azaz nem néha, hanem rendszeresen) az Origo és a Ripost? Négyféle válasz kínálkozik:
1. Nem újságíró írja a cikkeket, hanem a »pártközpont«.
2. A szerző újságíró, de nem vállalja fel, cikinek érzi saját írását, vagy azt a közeget, amelyben dolgozik.
3. A szerző újságíró, de retteg az ellenzéki lincselőktől, és inkább a névtelenség mögé rejtőzik.
4. Az Origo és a Ripost kiadói tudják, hogy a két portál gyakran nem ír igazat, ezért aztán nem a firkászokkal vitetik el a balhét sajtóperek esetén (mert ők azonnal felmondanának), hanem »intézményként« vállalják az erkölcsi, illetőleg az anyagi felelősséget.”