A média úgy vette át a posztomat, hogy az „ex-KDNP-s szerint Jézus is részt venne a Pride-on”. Így adnak címet az újságírók, és ez az olvasat nem lepett meg, de nem szó szerint ezt írtam. És ami még fontosabb, nem akartam és nem akarom áthárítani Jézusra a felelősséget az én döntésemért, hogy részt veszek a Pride-on. Azt állítottam, hogy nem tartom blaszfémiának azt a felvetést, hogy Jézusba is bele lehetne botlani egy ilyen felvonuláson. És azt pedig teljesen elfogadom, hogy homoszexuális keresztények, akik vívódnak azzal, hogy identitásukat hogyan egyeztessék össze hitükkel, reménykednek abban, hogy tényleg ott járna velük. Van egyébként egy olyan olvasat is, amely teljesen máshonnan megközelítve mondja azt, hogy Jézus márpedig ott lesz a Pride-on. Gégény István a Szemléleken írta azt, hogy mivel keresztények lesznek kint a Pride-on, jó szándékkal, még ha naivak is, és ők szívükben magukkal viszik Őt. Pedig ő ellenzi, mégis gyönyörűen azzal zárja: „Lehetőségünk van távol maradni, de nem tehetjük meg, hogy Jézust nem engedjük oda.”
Rengeteg olyan hozzászólást kaptam, hogy oké, Jézus leült a bűnösökkel egy asztalhoz, de nem buzdította őket bűnre! Abszolút! De ki állított mást? Ezer és millió impulzus ér minket az interneten keresztül, ezért okosan megválogatjuk azokat az írásokat, amelyek mondatai értelmezéséhez a pár percnél több időt fordítunk. Nem is várom el, hogy egy Facebook posztomhoz meditálni sátorozzon le bárki, de ha egyetlen dolgon talán mégis érdemes volna elgondolkodni a Jézus vs Pride, Jézus and Pride témában az a közösségvállalás. A közösségvállalás egy mindenkor adott lehetőség, hogy emberekkel, akikkel vitáink vannak, akár szenvedélyes, mély vitáink vállalhatunk közösséget anélkül, hogy saját identitásunkat feladjuk!
Sokan azzal vádolnak engem, és Heltai Péter is fölveti, hogy saját hitemmel megyek szembe. Annyira túl tolom az irgalmasság biciklit, hogy a keresztény világkép alaptéziseit ásom alá, mert felvonulok a Pride-on, ahol az azonosneműek házasságáért szállnak síkra, és ez még a legszolidabb követelés. Mondjuk ebben tényleg engedtem a hivatalos egyházi állásponthoz képest, mert a polgári házasságot én nem tiltanám, de ez csak én vagyok. A fő állításom az, hogy úgy is részt lehet venni a Pride-on, hogy nem azonosulsz a célkitűzéseivel. Lehet, hogy egyébként még az azonos neműek polgári házasságával sem értesz egyet, de azt akarod, hogy a talán békíthetetlen nézetkülönbség helyett a szolidaritás, a támogatás, az irgalmasság, egy szóval a szeretet határozza emberi kapcsolataidat. Itt a földön nem, de a párhuzamosak a végtelenben találkoznak.